in

Te elkészítetted már tartalommarketing-stratégiádat? Ha nem: sürgősen tegyél ellene!

Akár rendelkezel már egy vállalkozói tartalommarketing-startégiával, akár most készülsz elkezdeni ezt (vagy netán meg sem fordult a fejedben?), alább olyan támpontokkal kívánunk szolgálni Neked, amelyekkel a régi terved felfrissítheted, az újat pedig erős alapokra építheted.

Ugye nem feledkeztél meg arról, hogy milyen erőteljes piaci versenyszférával kell felvenned a „business-harcot”? A Content Marketing Institute (Tartalommarketing Intézet) felmérései alapján a B2B (vagyis: a business-to-business) marketingesek költségvetéseiknek 40%-át tartalommarketingre fordítják (amely tevékenység egy év alatt: 2017-től 2018-ig 1%-kal növekedett).

Azonban: ha azt vesszük figyelembe, hogy egy egyszerű bevásárlási körútra sem indulsz el (előre, otthon elkészített) lista nélkül, hogyan is járhatnál be egy hosszú távra tervezett „üzleti körutat” megfelelő térkép (értsd: stratégia) hiányában?

A versenyszférában történő helytállásod érdekében elsősorban egy szilárd, precízen megtervezett, intelligens marketing-ütemtervvel szükséges „feltarisznyálnod” magad.

Mi is tulajdonképpen a tartalomstratégia?

A kérdés tehát az, hogy miért van szükséged egy jól megtervezett üzleti tartalommarketing-projektre?

A marketingstratégiád létrehozásához a következő kérdésekre kísérlünk meg választ kínálni neked:

  • Hogyan hozhatsz létre tartalmat?
  • Hogyan (és mit) tegyél közzé a közösségi média platformjain?
  • Mi a tartalomstratégia fogalma?

A tartalomstratégia azon médiák (írott tartalmak, vizuális anyagok, letölthető dokumentumok stb.) kezelésére, menedzselésére vonatkozik, amelyeket te magad hozol létre a célközönséged számára üzleti célkitűzéssel. A marketingterved elemi részeként jelen kell lennie a folyamatos vállalkozói „megmutatkozásodnak” (ki vagy? milyen céllal hoztad létre a vállalkozásod? hol van a céged? stb…), ugyanakkor ezzel karöltve arról is folyamatosan meg kell győznöd célközönségedet, hogy a szakmád (vagy az adott iparágnak, melyet képviselsz) szakértője vagy.

Lássunk néhány fogódzót a tartalomstratégiád felállításához:

Ki(k)nek készítesz tartalmat?

Tulajdonképpen: ki a célcsoportod? Kik azok a személyek, akiket termékeddel vagy szolgáltatásoddal el akarsz érni? Mekkora közönség számára kell tartalmat készítened?

A különféle típusú tartalmakat különféle csatornákon jelenítheted meg, hogy ezáltal megszólíthasd fókuszcsoportod. A közönséged (olvasóid köre) azért fogja elolvasni a tartalmat, amelyet terméked vagy vállalkozásod kapcsán megjelenítettél valamely médiaplatformon, mert úgy fogják gondolni, hogy ez megoldást fog jelenteni aktuális problémájukra.

A tartalmad tulajdonképpen egy „kétélű kard” funkcióját tölti be, hiszen egyrészt a már meglévő ügyfeleidet, viszont-vásárló, lojális ügyfeleidet látod el folyamatosan a legsürgetőbb, legrelevánsabb információkkal a márkád kapcsán, másrészről viszont ezt olyanképpen teheted meg a tartalommarketing (content marketing) segítségével, hogy a megfelelően célzott üzenetekkel olyan még-nem vásárló olvasóidat is megszólíthasd, akik a közeljövőben megtehetik első lépéseiket üzleted irányába (vásárlóvá válásuk révén).

Mi teszi egyedülállóvá vállalkozásodat a hemzsegő piacon?

A konkurens vállalatok hasonló termékekkel/szolgáltatásokkal vannak jelen a piacon, mint te, ezért az olvasóidat elengedhetetlenül fel kell világosítanod arról, hogy miben más, eltérő a terméked, mint a versenytársak terméke. Bizonyítékokat kell felhoznod (információk a termékedről), hogy miért éri meg potenciális vásárlóid számára éppen a te termékedre letenni a voksukat a számtalan más hasonszőrű termék helyett.

Milyen tartalomtípusokra érdemes fókuszálnod?

Milyen űrlapok, infografikonok, videók, blogbejegyzések viszik célba leginkább a tartalomstratégiád? Témánként, átadandó üzenetenként változó lehet (forma, hosszúság, stilizálhatóság, nyelvezet stb.) az adott tartalomforma, amelybe a leghatékonyabban „csomagolhatod” üzenetedet.

A PDF, Excel projekt és büdzsé (költségvetés): dokumentáld projektterved testre szabható sablonnal

  • add hozzá a projekt nevét, a vállalat és tulajdonosnevet, és az indulás napját
  • jegyezd le a projekt során elvégzendő feladatokat, a terv lépéseit, a munkaerő- és anyagköltséget, valamint az ütemterv fix költségeit egyaránt (a teljes összeg a táblázatok használatával automatikusan kiszámításra kerül, nem kell ezzel külön bajlódnod)
  • magyar példákat ezekről a helyekről tudsz alaposabban szemügyre venni: Hubspot.

Tartalmak és csatornák (ahol közzéteheted a szövegeket)

A különböző formátumú tartalmakhoz különböző megjelenítési közegek, csatornák állnak a rendelkezésedre. Ezeken a platformokon (rendeltetésükhöz igazodó módon) beszélhetsz a tulajdonosi vonatkozásokról, melyekhez a webhelyek, blogok bizonyulnak kézenfekvő felületnek; ugyanakkor a közösségi média platformjai is a rendelkezésedre állnak: Facebook, Twitter egyaránt.

Miért van szükséged a tartalommarketing-stratégiára?

A tartalommarketing abban segítheti vállalkozásodat, hogy segít növelni a webhelyed forgalmát, segít a hatékony lead-generálásban, vagyis követőtáborod bővítésében és a kapcsolat fenntartásában is megbízható segédkezet nyújt.

1. Nevezd meg az üzleti célt

Milyen célod van a tartalommarketing-stratégia megalkotásával? Amennyiben könnyedén elő tudod sorakoztatni vállalkozási célkitűzéseidet, egyszerűbb lépés lesz a marketingterv felállítása is.

2. Végezz piackutatást

Egy sikeres terv megvalósítása érdekében nélkülözhetetlen a fókuszcsoport, a célközönség ismerete. Minden esetben fontos ez a lépés, ám amennyiben egy új termékkel készülsz piacra lépni, annál hangsúlyosabban kell összpontosítanod erre. A célközönség ismeretével ugyanis alaposabb, célzottabb, relevánsabb tartalmat tudsz előállítani, amelyet előszeretettel olvasnak (visszatérnek az oldaladra az új információk elolvasásához egyaránt), szívesen megosztják a hasznosnak vélt tudnivalókat ismerőseikkel.

3. Futtass egy tartalmi auditot

A legtöbb vállalkozó blogbejegyzéssel startol a marketingszférában. Amennyiben idővel szeretnél tovább lépni más tartalmi formákkal is próbálkozhatsz, például: ha összegyűlt már a bejegyzéseid egy garmadája, amelyről úgy gondolod, hogy hasznos útmutató lehet az olvasóid számára, készíthetsz egy e-könyvet (minden fontos egyben jelleggel).

Ha már rendelkezel tartalommarketing-múlttal, érdemes lenne, hogy egy eredmény(esség)vizsgálatot futtass erőfeszítéseid górcső alá helyezésével. Tudd hol tartasz és azt is, hogy milyen további intézkedésekre lesz szükséged a fejlődéshez. Vond le a tanulságok következtetéseit és állíts fel új tervezetet a következő évre.

4. Válassz egy tartalomkezelő-rendszert (content management system)

Használj egy olyan rendszert, amelynek segítségével kezelheted a tartalmakat. A tartalomkezelés fontos részei közé tartoznak:

  • a tartalom létrehozása
  • a tartalom közzététele
  • és a tartalom elemzése.

Az eredményeket egy megfelelő szoftver segítségével mérheted (például a WordPress weboldalán található rendszerrel).

5. Brainstorm tartalmi ötletek

A HubSpot honlapján található Grader nevű eszköz segítségével „lecsekkolhatod”, hogy hol tartasz a marketing-előremeneteledben. Ez a nagyszerű rendszer a blogolástól a közösségi médiáig részletes jelentéseket küld neked, hogy segítsen az egyes területek optimalizálásában és javításában egyaránt. Ezzel az eszközhasználattal SEO-baráttá formálhatod weboldalad és új ötletekkel is szembetalálhatod magad.

Ugyanakkor vannak még más lehetőségek is, hogy „felpaprikázd” a webhelyed:

  • ilyen példaképpen az IMPACT tartalmi ötletgenerátora: a BlogAbout (ez az ötletgyűjtési technika segítheti a jobb célzást)
  • a Feedly-technika (egy népszerű RSS-hírcsatorna) használatával nyomon követheted az iparág legdivatosabb témáit, és további ötletekre tehetsz szert
  • A BuzzSumo-val nyomon követheted, hogy milyen témák dívnak (népszerűek) a közösségi média keretén belül
  • a Blog Post Headline Analyzer (címsor-elemző) elemzi a címsorokat és címeket, visszajelzést ad a hosszról, a szóválasztásról, a nyelvtani megfelelőségről, a kulcsszókeresési-mennyiségről.

6. Határozd meg: milyen típusú tartalmat szeretnél létrehozni

Számos lehetőséged van a választásra. Íme néhány a legnépszerűbbek közül, amelyek a marketingszakemberek előszeretettel használnak kampányaik során:

Blogbejegyzések (Blog Posts)

A blogbejegyzések egy webhely „élő” tartalmai, amelyekkel folyamatosan fel kell tudnod tölteni az oldalad, hogy az olvasóid a lehető legfrissebb információkkal szembesülhessenek terméked, szolgáltatásod kapcsán. Ahhoz, hogy megosztásra érdemesek legyenek ezek a posztok, relevánsnak, értékesnek, hasznosnak kell lenniük. Vonzzák a webhely-látogatókat.

E-könyvek (e-books)

Az e-könyvek olyan lead-generáló eszközök, amelyeket a potenciális ügyfelek akkor tölthetnek le, miután regisztráltak az oldaladra, vagy kitöltöttek egy űrlapot. Általában elmondható az e-bookokról, hogy hosszabbak és alaposabbak a blogbejegyzéseknél. Az olvasók elolvasásukkal több információhoz szeretnének jutni.

Esettanulmányok (case studies)

Az esettanulmányok lehetőséget kínálnak az ügyfelek számára, hogy elmondhassák termékeddel kapcsolatos tapasztalataikat, véleményeiket, mert ugye: a puding próbája az evés…

Templates (sablonok)

A sablonok olyan praktikus tartalmi formátumok, amelyek segítenek időt spórolni a felhasználók számára.

Infografikonok (infographics)

Az infografikonok a szavak helyett állnak, adatokat közölnek és mutatnak meg igencsak „beszédesen”. Abban az esetben nyújtanak nagy segítséget számodra, ha több adatmennyiséget szeretnél megosztani olvasóiddal, és te azt szeretnéd, hogy könnyebben emészthető, jobban áttekinthető és érthető legyen a mondandód.

Videók

A videóanyagaok olyan rendkívül vonzó közegek, amelyek a weboldalakon és a közösségi mádiában ugyanolyan eséllyel feltölthetőek. Bár igaz, hogy elkészítésük nagyon erőfeszítést és anyagi ráfordítást igényelnek, mint írott tartalom-társaik, mégis megosztásuk 40-szer nagyobb esélyű a szöveges tartalmakhoz képest és népszerűségük egyre növekszik.

Podcasts

Ezek hanganyagok, amelyek bevezetésével a közönséged hallgatósággá (is) válik… 2018-ban az EÁ-ok közel egyharmada podcastot hallgatott.

Közösségi média

A saját webhelyen megjelenített tartalmakat ezeken a platformokon népszerűsítheted. Ám nem csupán egyszerű tartalom-megosztásokról van szó… inkább valamiféle tartalomtuningról, hiszen videóanyagokat, képeket, grafikonokat, promóciókat, egyedi mémeket tölthetsz fel a szöveg mellé, amelyre az ügyfeleid rezonálhatnak.

Az örömteli üzleti siker eléréséhez elengedhetetlen egy jól szervezett és szerkesztett ütemterv, program, stratégia, projekt, amelyhez sikeres időbeosztás, nem kevés kreativitás és egy nagyszerű marketing-koncepció szükséges. Aztán már „csupán” a betartására szükséges fókuszálnod…

Sikeres tervezést és végrehajtást kívánunk neked!

 

Minden vélemény számít:

Perez koronavírus tesztje pozitív lett – karanténba vonul és kihagyja a Brit Nagydíjat

Megérkezett az Amazon Original ‘Chemical Hearts’ filmelőzetese!