in

Stresszes vagy? 5 hatékony relaxációs technika férfiak számára!

A folyamatos túlórázás, a nyomasztó társadalmi életünk, a mindennapi negatív impulzusok … Nem titok, hogy hatalmas számban élnek azok, akik időnként stresszt élnek meg. 

Olyan nagy probléma ez, hogy már szinte nemzeti betegségnek számít és nem csak hazánkban. Az Amerikai Egészségügyi és Biztonsági Igazgatóság nemrégiben beszámolt arról, hogy a stressz okozza a betegségeknek a 45%-át.

A rossz hír az, hogy a stressz néha számos negatív állapothoz vezethet, mint például a szorongás, a depresszió és a szívproblémák is. A jó hír viszont az, hogy minden bizonnyal hatékonyan le lehet küzdeni az egyes stresszes helyzeteket.

Az alábbiakban 5 hatékony relaxációs technikát mutatunk be a férfiak számára, hogy könnyedén legyőzhesd a stresszt bizonyos esetekben és segítsen abban, hogy jobban érezd magad a mindennapokban. 

  1. A relaxációs légzőgyakorlat

Amikor stressz helyzetbe kerülsz, a szimpatikus idegrendszered aktiválódik, ami megnövekedett pulzushoz, gyors légzéshez és emelkedett vérnyomáshoz vezet. E tünetek leküzdése érdekében kontroll alatt kell tartanod a légzésed, hogy aktiváld a paraszimpatikus idegrendszert.

Napi egyszeri légzőgyakorlat elegendő az általános feszültség csökkentése érdekében:

A relaxációs légzőgyakorlatok megkezdése előtt azt vedd figyelembe, hogy fizikailag hogyan kapcsolódsz a környezetedhez. Ülsz vagy állsz? Milyen helyzetben van a hátad? Görbe vagy egyenes a hátad? Keresztezted-e a lábad? Ez az egyszerű gyakorlat tudatosítja érzékeid, ami tovább segíti a relaxációs folyamatot. 

A következő lépés a lelassulás és a légzésre való koncentrálás. Szabályozd a légzést és próbálj sokkal hosszabb ideig kilélegezni, mint amennyit belélegzel. 

Ezt a gyakorlatod kipróbálhatod akár egy nyugodt sétát közben is a természetben, nem feltétlenül szükséges benti környezetben elvégezned. Azonban a lépések végrehajtásakor gondolj pozitív dolgokra és hamarosan sokkal nyugodtabbnak érzed magad.

  1. Tedd fel a fejhallgatót

A következő alkalommal, amikor stresszesen érzed magad, hallgasd meg a kedvenc lejátszási listáidat. 

A zenehallgatás nagyszerű módja a stressz csökkentésének, mivel segít csökkenteni a vérnyomást, stabilizálni a pulzusszámot és csökkenti a szorongás mértékét is. 

A lassú, klasszikus zene hallgatása különösen előnyös a stressz hormonok csökkentésében. A zene elvonja a figyelmed a stressz forrásáról, csökkenti a feszültséget és segít pihenni.

  1. A minőségi pihenés

A jó éjszakai alvás csodákat tehet a mentális jólét és a boldogság szempontjából. Ha nem kap a tested elegendő pihenő időt elkezd tiltakozni, ami stresszhez vezethet.

Próbálj meg minden éjjel 7-8 órát aludni, de ennél is fontosabb, hogy próbálj jó minőségben aludni. 

A kényelmes párna segít a gerinc pihentetésében és a hátfájás megelőzésében. A szorongás az emberi válasz a fájdalomra, amely akkor fordulhat elő, ha fájnak az ízületek, mert nem alszol megfelelően.

  1. Elegendő testmozgás

A testmozgás felszabadítja a test azon hormonjait, amelyek segítenek kiszorítani a depressziót, a stresszt és azonnali hangulatjavulást eredményeznek. 

A rendszeres testmozgás során a test hozzászokik a stresszhez. Minél kevésbé vagy aktív, annál nehezebb lesz kezelni a stresszt.

  1. Légy kreatív

Számos kreatív tevékenység segíthet csökkenteni a stressz szintet. Például a felnőtt kifestőkönyvek népszerűsége növekedett az elmúlt években, miközben az írás egyfajta meditáció is lehet, vagy esetleg egy napló vezetése, amely az élet nagyobb megbecsülését eredményezi.

Amikor legközelebb stresszesen érzed magad, állj meg egy pillanatra, vegyél egy mély lélegzetet és alkalmazd a fenti relaxációs technikákat.

Bob Marley szavaival élve: “Don’t worry, be happy, everything’s going to be alright.” – “Ne aggódj, légy boldog, minden rendben lesz”.

Forrás: askmen.com

Minden vélemény számít:

Russell Crowe őrült ámokfutóvá válik az ‘Unhinged’ új filmelőzetesében!

Egy-egy évvel későbbre halasztja a Disney a Csillagok háborúja három új részét!