Miért van szüksége vállalkozásodnak céges Facebook oldalra?

Mára a Facebookon bárkinek lehet profilja az üzleti szférában is, de ha ezt nem tudja megfelelően használni, akár értelmét is vesztheti a jelenléte. Egy vállalkozásnál ez fokozottan érvényes, hiszen a közösségi marketing az egyik alappillére az eladásnak.

Hogy sikeres legyen a céged Facebookon való szereplése, tisztában kell lenned azzal, hogyan vond be a helyi közösséget, hogyan reagálj a hozzászólásokra és milyen tartalmakat tegyél közzé. A következő tippek ebben segítenek.

1. Közösségi Média Menedzsment Platform

Mint minden esetben, a marketing stratégiát a Facebookon is előre meg kell tervezni. Erre jó egy olyan platform, ahol valamennyi közösségi média profilt egyszerre kezelheted. Ha létrehozol egy bejegyzést, azt egyszerre közzéteheted az összes felületen, ütemezheted, hogy hol és mikor jelenjen meg. Egyszerre válaszolhatsz az összes hozzászólásra, átnézheted az elemzési jelentéseket, így folyamatosan képben lehetsz az online felületeken való teljesítményről.

2. Folyamatosan légy jelen!

A Facebook egyik legnagyobb előnye, amit nyújthat egy vállalkozás számára, az a gyors és személyes kapcsolatépítés lehetősége. Oszd meg követőiddel a mindennapos történéseket, tegyél fel képeket kollégákról, törzsvásárlókról, termékekről. Légy kreatív, így próbálj meg minél több apró és személyes részletet megmutatni vállalkozásodról. Ami személyes, az mindig különleges is!

3. Légy része a közösségnek!

Egy kisvállalkozásnál különösen fontos az összetartozás hangsúlyozása. Légy része a helyi közösségnek, a Facebookon keresztül pedig ezt meg is mutathatod!

4. Gyors válaszadás

Arra feltehetően nem lesz időd, hogy egész nap a hozzászólásokat, kérdéseket figyeld és azon nyomban válaszolj is rájuk. De ne feledd, a gyors reagálásnak kulcsfontosságú szerepe van a Facebookon. Rendszeresen ellenőrizd az oldaladat és minél gyorsabban válaszolj az üzenetekre, kezeld a beérkező panaszokat. Ezzel építheted a bizalmat és saját közösségedet.

5. A negatív kommentek is számítanak!

Általában a negatív véleményekre az emberek jobban odafigyelnek, mint a pozitívakra. Előfordulhat, hogy egyik vásárlód hibás, rossz termék miatt tesz panaszt, ha pedig ezt céged Facebook oldalán nyilvánosságra hozza, azzal igenis foglalkoznod kell! A kedves, empatikus hangvétel és a gyors válaszadás alapvető ilyen esetben, még akkor is, ha a vállalkozásod adott esetben nem követett el hibát. Ezt minden látogató, aki olvassa a bejegyzést, nagyra fogja értékelni! Érdemes az ügyfél kárpótlására is kitalálnod valamit.

Az ügyfelekkel való személyes kapcsolattartásra az egyik legjobb platform a Facebook, ahol ráadásul ingyen, gyorsan és egyszerűen regisztrálhatod vállalkozásodat. Azonban a puszta jelenléten kívül érdemes mélyebben kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket, pl. a közösség építésével, ami napjainkban az egyik fő irányvonal a vállalkozások online jelenlétének világában.

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?