in

Lancia Stratos: a 70-es évek újjászületett világhírű rallyautója

Miután az 1970-es években hatalmas sikert aratott a rally– és a sportkocsi rajongók körében a megjelenésével és a Ferrari Dino V6-os motorhangjával a Stratos ismét visszatért, köszönhetően a MAT-nak (Manifattura Automobili Torino) és a Ferrari F430-nak

Úgy tűnik, hogy ez egy olyan felkapott ötlet, amely nem akar kimenni a divatból, hiszen két évvel ezelőtt harmadjára is megkísérelték, hogy az 1970-es évek egyik legmenőbb autóját újraélesszék.

Az újraalkotók szerint 25 darab új Lancia Stratos autó készül el és darabjuk 500 000 euróba kerül. 

Először azonban ejtsünk néhány szót arról, hogy a Stratos miért volt annyira kedvelt a 70-es években és manapság is egyaránt? Leginkább az alakja miatt. Az üvegszállal bevont űrszerkezetnek látszó karosszéria egy magabiztos üvegcsomagolással volt lefedve annak-idején. 

Éjszaka a hátsó része könnyen felismerhető volt, hiszen egy pár nagy és kerek lámpa, kecsesen lengett a kanyarok között. Mindezt a Ferrari Dino V6 motorjának “üvöltése” kíséretében láthattuk.

A Lancia Stratos újjáéledése

Úgy tűnt, hogy ez a történet vége A 2018-as genfi ​​autókiállításig úgy tűnt, hogy a Stratos előző három “feltámadása” nem hozott nagy sikert, legalább is ami a további gyártást illeti. Azonban amikor a fekete Stratos megjelent a Manifattura Automobili Torino (MAT) standján Genfben, sokan felkapták a fejüket. 

A kis torinói cég úgy döntött, hogy újraindítja a projektet és 25 példát készít el. Michael Stoschek német mágnás, aki az előző 2010-es projektben is érdekelt volt most is érintett, de a projektet ezúttal az MAT főnök Paolo Garella vezette. Paolo Garella pályafutása alatt több mint 50 új autóprojekten vett részt, így tudása mélyre hat. 

MAT Lancia Stratos műszaki adatai

Ahogy már említettük az ár valahol a fél millió eurónál van, pontosan 550 000 euró.  A motorháztető alatt pedig egy Ferrari F430 V8, 4308 cc benzinmotor található. 532 lóerő és 8200 fordulatszámmal / perc rendelkezik.

A sebességváltó egy 6 sebességű automata váltó. Az autó tömege összesen 1350 kg. Top sebesség 330 km/h és 0-ról 100km/h-ra 3,3 másodperc alatt gyorsul. 

Az autó, amely megváltoztatta a rally világát

Az 1972-es Lancia Stratos olasz szuperautók ragyogását hozta a rally versenyekre. Nem csak a négyzet alakú Ford Escort és a Fiat 131 Mirafiori riválisai volt, de az egész mezőnyre veszélyt jelentett akkoriban.

A Lancia Stratos megnyerte az 1975-ös és az 1976-os Makes Világbajnokságot, 1976-ban és 1978-ban az Európa Rally Bajnokságot és segített Markku Alénnek az FIA Kupa az autóversenyzők számára cím elnyerésében is.  

Forrás: autocar.co.uk

Minden vélemény számít:

Twitter vs. Facebook – melyik felület felel meg leginkább a vállalkozásod számára?

Capone filmelőzetes: Tom Hardy játssza a hírhedt gengsztert az új életrajzi filmben