A Harley-Davidson befejezi a tevékenységét Indiában, a világ legnagyobb motorkerékpár-piacán.
Az 1903-ban alapított vállalat azért küzdött az utóbbi években, hogy betörjön a nagy volumenű, alacsony fedezettel rendelkező indiai piacra.
Azonban a Harley-Davidson 2011-es megnyitása óta évente kevesebb mint 3000 ikonikus kerékpárt adott el Indiában.
Csütörtökön közölte a motorkerékpár vállalat, hogy leállítja az országban a gyártást és jelentősen visszaszorítja értékesítési működését.
A szakértők szerint a Harley-Davidson magas adókkal és alacsony költségű versenytársakkal küzdött, mint például a Hero és a japán Honda.
A rivális Royal Enfield cég mintegy 714 dollárért adja el motorkerékpárjait, összehasonlítva a Harley-Davidson 6105 dolláros óriásaival.
A kilépés során a Harley-Davidson 75 millió dollár szerkezetátalakítási költséget fizet, közel 70 alkalmazottat elbocsátanak, és leállítja az észak-indiai Bawalban található gyárát is.
“A vállalat Indiában megváltoztatja üzleti modelljét és felméri az ügyfelek kiszolgálásának további lehetőségeit” – áll a társaság csütörtöki közleményében, hozzátéve, hogy “kommunikál indiai ügyfeleivel és folyamatosan tájékoztatja őket a jövőbeni támogatásról. “
Az amerikai márkának nehéz éve volt: áprilistól júniusig 96 millió dolláros veszteségről számolt be, amely több mint egy évtized alatt az első negyedéves vesztesége.
A motorkerékpár gyártó csatlakozott más autógyártókhoz, amelyek kivonultak az indiai piacról. A Toyota szeptember 15-én közölte, hogy leállítja a tervezett terjeszkedést az ország magas adórendszere miatt, míg a General Motors 2017-ben távozott, miután nem tudta bővíteni piaci részesedését.
Minden vélemény számít: