Káprázatos lesz a világ legnépszerűbb sportkupéja. Jövőre érkezik a Mustang Shelby GT500

Ha a száguldás szerelmesei körében feltennénk a kérdést: melyik a földkerekség legjobb sportautója, bizonyára késhegyre menő vita alakulna ki közöttük. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a Mustangra rengetegen adnák le a voksokat. Nem véletlenül.

Az IHS Markit adatai szerint 2018-ban a Mustang volt a legkelendőbb sportautó az egész világon, 113.066 járművet értékesítettek. A népszerű sportkupé negyedik éve tartja ezt a csúcsot, csak az Egyesült Államokban 75.842 Mustangot adtak el a tavalyi évben. (Ebből persze világosan kitűnik az is, hogy Amerikában messze ez a legkedveltebb sportjármű.)

Nem apadó népszerűség

A világ tehát megőrül a Mustangért, a gyártónak azonban ez nem elég. Folyamatosan új és új fejlesztésekkel szeretnék elkápráztatni a gépkocsi népes rajongótáborát. Ennek szellemében 2020-ra is hatalmas dobással készülnek, amit jól példáz az új modellbe tervezett 2.3L nagy teljesítményű motor is.

Tisztában vagyunk vele, hogy a Focus RS 2.3L motor roppant népszerűségnek örvend. Feltettük a kérdést, ha ennyire közkedvelt, miért is ne tennénk be a Mustangba? – magyarázta Carl Widmann, a Mustang főmérnöke. – Az ötletet tett, majd egy hosszú tesztfolyamat követte, aminek a végén mindannyian egyetértettünk benne: ezt meg kell tartanunk.

Az új 2.3L High Performance Package közel 50/50 súlyelosztással bír a Mustang GT fékekkel, az aerodinamikával és a felfüggesztéssel. A mérnökök újrahangolták és tökéletesítették a kormányzást, a blokkolásgátló-rendszert, a menetstabilizálást, illetve a vezető által kiválasztható meghajtási módozatot.

A 2020-ban érkező Ford megkapja az EcoBoost kezelési csomagot, az újgenerációs MagneRide futómű-rendszert, és az elmaradhatatlan alumínium felniket. A 700 lóerős Shelby GT500 névre keresztelt modell a valaha volt leggyorsabb Mustang lesz. A gyártó bevallása szerint hajtómű- és aerodinamikai mérnökeik több száz digitális és fizikai tervet teszteltek számítógép-modellezéssel és 3D nyomtatásos eljárással egyaránt.

A teljesítmény és a hűtés maximalizálását a szakemberek a Ford műszaki technikai központjában hajtották végre. A fejlesztések során úgynevezett futószimulátorokat működtetek, melyek eredményét hivatásos pilóták elemezték. A gyártó tehát nem bízta a véletlenre a sportautó tervezését, annak minden pillanatát technikai sporttal foglalkozó szakemberek, versenyzők felügyelték.

Futurisztikus felépítés, múltbéli külső

Az új Mustang Shelby GT500 technikai felépítését tekintve ízig-vérig 21. századi sportautó. De aerodinamika ide, 3D modellezés oda, a klasszikus autók szerelmesei szeretik visszalátni a régi vonalas megoldásokat is. Szerencsére a gyártó elképzelései tökéletesen összecsengenek a vásárlók igényeivel, így senkinek nem szükséges majd kompromisszumot kötnie.

Visszahozzuk az 1970-es évek népszerű Grabber Lime zöld, illetve a Twister Orange árnyalatokat – tájékoztatott Barb Whalen, a Ford szín- és anyagdizájnjáért felelős szakembere. – Ezenkívül elérhető lesz az ikonikus ezüst, illetve tűzpiros fényezés is.

Ezek a vibráló, élénk retro színek a dizájnban ma kifejezetten népszerűek. A háztartások mellett megjelennek a sportruházatokban és a különböző digitális eszközökben is. Úgy érezzük, hogy ezek a színek a 2020-as Mustang Shelby GT500 sportkupé méltó képviselői lesznek, tisztelegve a hagyományok előtt, ám szem előtt tartva a modern kor kihívásait is – zárta szavait a Ford szakembere.

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?