in

Így tartsd formában a 3 férfi testalkat típus mindegyikét!

A testalkat típus sokat felfedhet az anyagcserének belső működéséről, valamint az étkezési szokásairól és az idegrendszerről. 

Három különféle férfi testalkat típust különböztetünk meg, amelyek mindegyike egyedi fizikai tulajdonságokkal rendelkezik: endomorf testalkat, ektomorf testalkat és a mezomorf testalkat. 

Ugyanakkor vannak kombinált férfi testalkat típusok is, például ekto-mezomorf vagy endo-mezomorf. Itt nem igazán lényeges, hogy melyik kategóriába tartozol, mert a diéta és a testmozgás megfelelő kombinációjával elérheted az a férfi test alakot, amelyre mindig is vágytál.

A férfi testek leghatékonyabb izomépítő módszereit mutatjuk be az alábbiakban, amelyek megfelelnek ezeknek a testalkat típusoknak.

Az Endomorf testalkat férfiaknál

Az endomorfok a zsír és az izomzatot is jól tárolják, ám a test karcsúság megtartása nehézségeket okozhat nekik. 

A jó hír az, hogy ez a testalkat típus hajlamos arra, hogy könnyedén növeljem az izomtömeget. Törekedj a nagy intenzitású és intervallumos edzésre. 

A legfontosabb a kombinált edzésterv és az egész tested megmozgatása. Ilyen például a prés és guggolás, miközben hetente egyszer vagy kétszer alkalmazhatsz alacsony szintű kardiót is. Erősen ajánlott az úszás és a kerékpározás.

Megjegyzés: Az edzés elősegítéséhez az egyik legjobb dolog az, hogy elegendő pihenést és egészséges alvási szokásokat veszel fel a mindennapjaidba. Kerüld a tested túlzott terhelését edzés közben, mert ez okozhatja a zsír lerakódását is a férfi testeken.

Táplálkozás: Az endomorfoknak szigorúbb élelmi rendszabályokat kell fenntartaniuk, mivel hajlamosak a lassabb anyagcserére, ami a felesleges zsírok tárolását eredményezi és megnehezíti számukra a fogyást. 

A szénhidrátok segíthetnek közvetlenül az edzések előtt vagy után. A fehérjéket, a zsírokat és a zöldségeket az edzésen kívüli étkezésekre kell fenntartanod. Korlátozd a cukrot és az szénhidrátot, mint például a kenyeret.

Ektomorf alkat – sovány test és gyors anyagcsere

Az ektomorf testalkat típus hasonlít a maratoni futókéhoz és olykor lehetetlennek tűnik a hízás. Az anyagcseréjük miatt könnyen elégetik a zsírt, ezért a férfi test soványnak tűnhet. Ha azonban vigyázol az ételek bevitelére, akkor legyőzheted ezt az akadályt. 

Helyezd a hangsúlyt arra, hogy energiát takaríts meg az izomépítés érdekében a kardió edzések minimalizálásával.

Az edzőteremben végzett súlyemelés ideális a kezdőknek. Használd bátran a súlyzót a bicepsz edzés során és ne habozz összekeverni a különböző gyakorlatokat a céljaiddal összhangban.

Megjegyzés: A legtöbb ektomorf testalkat jobban reagál a rövidebb, 30 és 45 perc közötti testedzésre.

Táplálkozás: Az ektomorf megfelelő anyagcseréjét a magas szénhidráttartalmú diéta táplálja helyesen, amely alacsony zsírtartalmú táplálékot és mérsékelt fehérjebevitel ír elő. Az edzésrendszer elősegítése érdekében próbálj néhány magas kalóriatartalmú ételt belefoglalni a mindennapi étrendbe.

Mezomorf testalkat – az izmos és természetesen sportos

A mezomorfok az előző 2 típus középútját jelentik. A mezomorf testalkat izmos férfi testtel rendelkezik, így genetikailag jobban felkészültek az izomtömeg építéséhez, miközben meglehetősen mérsékelt edzést kell végezniük. 

Bár lehet, hogy nem kell ugyanolyan módon megerőltesd magad, mint az endomorf vagy az ektomorf alkatú férfiak az edzések során, továbbra is figyelned kell az étrendedre.

Táplálkozás: Az étrendednek egyenlő rész fehérje- és zsírtartalomból kell állnia, amelyet mérsékelten a szénhidrátok is követhetnek. A mezomorfok egyik előnye a rugalmasság, amellyel kiválaszthatod a személyes igényeidhez legjobban megfelelő étkezési tervet. 

Figyelj az izomfájdalomra és a kortizol szintre

Bármelyik edzésről vagy testalkatról is legyen szó, az első látványos eredmények körülbelül másfél hónap elteltével láthatók. Ebben az időben is egy kicsit meg kell változtatnod a rutinod és hozzá kell adnod más variációkat is az edzés gyakorlatokhoz. 

Légy tudatában annak, hogy az edzés megnöveli a kortizol szintet, ami rövid távon nem, de hosszú távon károsnak bizonyulhat.

Minden edzés legfeljebb 90 percig tarthat. Ügyelj arra, hogy jól pihentesd a tested és az izomzatodat a kettő között és adj időt férfi testnek a regenerálódásra és az alkalmazkodásra.

Forrás: brightside.me

Minden vélemény számít:

A Waiting for the Barbarians filmelőzetese Johnny Depp és Robert Pattinson főszereplésével!

A Greenland filmelőzetese Gerard Butlert becsapódási pályára helyezi egy halálos üstökössel