in

Hatékony főcímek, amelyekkel felpörgetheted webhelyed forgalmát!

Ahogy a puding próbájának az evés minősül, úgy a blogbejegyzés elolvasásához a főcím szolgál szövegkóstoló gyanánt. A főcím tehát mérvadó egy cikk esetében, befolyásolhatja az idelátogató tovább olvasását, avagy távozását egyaránt.

A megnyerő főcím drámai módon, akár 500%-kal is, megnövelheti a cikkek forgalmát.

Jó főcím teszi a cikket… kapóssá

Ebbe a kijelentésbe nem kötnénk bele, viszont ott már kérdések merülnek fel, hogy mitől válik egy főcím jóvá? Tulajdonképpen ez két dologtól függ: hogy kinek írsz és miről írsz?

Marketingszempontból további két dolgot kell egy jó főcímnek teljesítenie:

  • meg kell szólítania a célcsoportot, célszemélyt
  • meg kell ígérnie azt, hogy értékes információkkal szolgál a célcsoport számára.

Ha például Ryan Scott „marketingművészt” megkérdezzük arról, hogy melyik cikkcímeket tartja a legfenomenálisabbnak, akkor a szakember a következő válaszokkal fog szolgálni:

  • azok a főcímek bizonyulnak szédítőnek, amelyekben van kurázsi:ezek pedig a kreatív főcímek.
  • ha példával kell szolgálni, akkor mindenképpen helyt kapna: a Miért van a macskámnak takarékszámlája?-szerű főcím.

A gond csupán az, hogy a fent említett macskás főcím nem feltétlenül működik SEO-mágnes- főcímként.

Akkor most újra:

Mi minősül jó főcímnek marketing és Keresőoptimalizálás-szempontból is?

  • az a főcím, amely képes megragadni a célszemélyek „fájdalompontjait”
  • egy olyan témával rukkol elő, amely jobbá teheti az életüket, válaszként szolgál kérdéseikre
  • cselekvésre ösztönöz
  • ha ez a főcím nem nyűgözi le a célközönség olvasótáborát, akár 80%-kal is megcsappanhat a célcsoport aránya.

Keresőoptimalizálás-mágnesként működő varázsszavak:

Legjobb

  • ha a címsorban szerepel a legjobb kifejezés a fejléc Keresőoptimalizálás-szempontból is hatékony lesz
  • hiszen gondolj csak bele, ha a pénzkeresés kerül témaként szóba, akkor mire keresnél rá: a pénzkeresés régi, normál, hagyományos módjaiba, avagy a pénzkeresés legjobb módjára lennél kíváncsi?

Példa: A piackutatás legjobb módja az üzleti terved számára.

Megkönnyíti az életed/ legegyszerűbb

  • ez a headline a legjobb-főcímek kistestvéreként is számon tartható

De miben rejlik ennek a varázsa?

  • egyszerűen abban, hogy számos ügyfél nem minden esetben szeretné szembe találni magát a problémamegoldás „legjobb” módjával
  • gyakran a „legjobb” helyett a „legegyszerűbb” megoldást részesítik előnyben

Példa:

  • 10 apró trükk, ami megkönnyíti az életed
  • A sikeres íróvá válás legegyszerűbb módja

Gyors/ Leggyorsabb

  • nagyon sok esetben az emberek nem a legjobb, nem is a legegyszerűbb, hanem a leggyorsabb megoldás után sóvárognak – valamit könnyen és gyorsan elérni… ismerős?
  • egyes iparágak jól szemléltetik ezt a fajta attitűdöt, hiszen mindig pánik üzemmódban keresnek valamit
  • ha megkérdezed tőlük, hogy mikorra kell, tipikus válaszként: a tegnapelőttre fog felvillanni

Példa:

  • A 3 legolcsóbb és leggyorsabb diéta
  • A világ leggyorsabb gyümölcslevese

Ezért tegyél/ne tegyél

  • ez a kissé provokatívnak festő headline visszaadja a ha én lennék a te helyedben– szerű cselekvési, megnyilvánulási recepteket
  • mindenki szeretne az életében többet elérni, jól csinálni a dolgát, jól vágyni stb.
  • ezért mellbe vágnak az ilyenszerű főcímek, rögtön kattintunk is
  • általában ötletek, tippek, trükkök, okok, tanácsok, motivációk, útmutatások szerepelnek a hasonló főcímmel rendelkező cikkekben

Példa:

– Ezért felejtsd el a borotválkozást!

– Ezért tegyél káposztalevelet a bokádra

Kulisszatitkok/titkos összetevők

  • ez a mi ezt csináljuk/nem csináljuk, amikor/ha… kategóriához tartozó főcímekre vonatkozik
  • olyan titkokkal, eddig féltve őrzött információkkal látja el ügyfeleit/olvasóit, amelyekkel ezidáig soha, senki nem találkozott csupán a titokba beavatott személyek
  • a bizalomépítés az egyik legújabb keletű paradigma a marketing berkeiben
  • az átláthatóság elvét valló vállalatok olyan tudásokat osztanak meg a nyilvánossággal, amelyek elfátyolozása céljából ezidáig mindent megtettek
  • mindenki hozzáferhet ezekhez, ha érdekelt a kérdésben
  • a Buffer például ennek köszönhetően kiépített magának egy remek vállalati kultúrát, és egy elszánt rajongói tábort egyaránt

Példa:

Miért nem tartunk interjút technikai szerepkör betöltésére a Buffernél?

Minden vélemény számít:

A Red Bull hivatalosan is óvást nyújtott be a Mercedes ellen!

A Mercedes DAS rendszere törvényesnek bizonyult