in

Hasznos útmutató a vállalkozásod célközönségének a megismeréséhez

Kezdjük egy kis statisztikával, hamarosan az is ki fog derülni, hogy miért. A világon minden percben 200 millió online tartalom jön létre, 205 millió e-mailt fogalmaznak meg, 3,5 millió Facebook és Twitter megjelenítés keletkezik. Ezek mellett percenként 400 óra YouTube videó kerül feltöltésre és 1200 WordPress blogbejegyzést publikálnak.

Most pedig nézzük, hogy marketing szempontból miért is volt szükség, hogy ezeket a felfoghatatlan számokat megismerjük.

A Moz (egy online marketinggel és keresőoptimalizálással foglalkozó vállalat) felmérése szerint az interneten létrehozott tartalmakat túlnyomó részt figyelmen kívül hagyják a felhasználók. Magyarán: a fáradtságos munkával létrehozott bejegyzésekre nem kattintanak rá, nem osztják meg azokat, és nem érkezik rájuk interakció.

A Moz 757 ezer publikációt vizsgált meg és úgy találták, hogy ezek felére nem mutat külső link, azaz egyetlen közösségi megosztással sem rendelkeznek (nem is beszélve a harmadik fél általi online hivatkozásról). Ez pedig 0 százalékos elkötelezettségre enged következtetni, ami ijesztő számnak tűnik. Hogyan kerülheted el ezt a csapdát?

Ismerd meg a célközönséged

A fent taglalt probléma gyökere abban rejlik, hogy publikálók nagy része túl sok hatástalan, irreleváns tartalmat hoz létre. Ezek a tartalmak nem a célközönségnek szólnak, ezáltal nem érnek célt. Így az érdektelenség gyakorlatilag borítékolható.

Nézzünk egy konkrét példát. Adott egy autós Facebook csoport, ahol a rajongók előszeretettel beszélgetnek kedvenc kocsimárkájukról.

A csoport összetétele hozzávetőleg kitalálható: 18-40 éves férfiak. Kevés kivételtől eltekintve ezeket az embereket nem fogják érdekelni a süteményes receptek, így az ilyen jellegű tartalmakra inaktívak lesznek.

Mindezek tükrében elengedhetetlen, hogy ismerd a rajongóidat, követőidet, ügyfeleidet. Ahhoz, hogy feltérképezd a célközönséged személyiségét, válaszolj magadban az alábbi kérdésekre: (Egyszerűbb dolgod lesz, ha a továbbiakban a célközönséged egyetlen személyként kezeled.)

  • A célközönségem inkább férfi vagy inkább nő?
  • Hány éves?
  • Van házastársa, gyerekei?
  • Hol él?
  • Milyen területen dolgozik?
  • Mivel tölti a szabadidejét?

Ha ezekre a kérdésekre megvannak a válaszaid, akkor körvonalazódni fog előtted egy személyiségtípus. Most itt az idő, hogy kicsit mélyebbre áss:

  • Mi teszi boldoggá és mi keseríti el?
  • Mik azok a kihívások és nehézségek, amikkel a munkája során szembesülhet?
  • Vajon munkája során ő hozza a döntéseit vagy egyeztetnie kell a felsővezetéssel?

Amennyiben ezekre a kérdésekre is megvannak a válaszaid, próbálj meg azok alapján következtetéseket levonni a felhasználói szokásaira.

  • Mobilról vagy asztali gépről böngészik?
  • Munkaidőben vagy munkaidő után van inkább jelen online?
  • Használja a szociális hálózatokat?
  • Inkább a tegezést vagy inkább a magázást részesíti előnyben?

Állítsd össze a célközönséged profilját

Nincs más dolgod hátra, mint összesítened a válaszaidat. Azok birtokában kirajzolódik előtted egy jól meghatározott, konkrét személyiségtípus. A jövőben rá koncentrálj, neki írj blogbejegyzéseket, neki hozz létre közösségi tartalmakat, hírleveleket. Határozd meg, hogy hol, mikor, mennyi és milyen az a tartalom, melyet szíves olvasna.

Ennek tükrében hozz létre érdekes, informatív és legfőképpen releváns tartalmakat. Próbálj személyes lenni, végig a kialakult személyiségtípusnak írj a blogbejegyzéseidben, közösségi posztjaidban. Őt szólítsd meg a videós publikációidban.

 

Minden vélemény számít:

A Lamborghini legújabb szuper-autóját a Szaturnusz bolygó hatszögletű felhői inspirálták

A Ferrari elnöke elismeri, hogy 2022-ig kell várni az újabb győzelmekhez