Gyermeket szeretnétek? Férfiként ezt teheted, hogy természetes módon növeld az esélyed!

A gyermekáldás nagy öröm a családban, de mi van akkor ha nem jön össze a fogantatás? Bár a nő fogan meg és ő hordja ki a gyereket, a megtermékenyülés szakaszában a férfinak is óriási a szerepe.

Hogy a fogantatás megtörténhessen, egészséges és bőséges mennyiségű hímivarsejtre van szükség és, hogy ezek eljussanak az ugyancsak egészséges petesejtekhez. Ha ennek az összetett folyamatnak bármely részébe hiba csúszik, a megtermékenyülés nem jöhet létre. Márpedig számos tényező nehezítheti a baba összehozását, beleértve a káros anyagokat, a stresszt, a hormonháztartás egyensúlyának felborulását.

A meddőségi problémákkal küzdő párok 40%-ánál a férfiak szorulnak kezelésre. Éppen ezért mutatjuk meg, mit tehetsz te magad annak érdekében, hogy a megtermékenyítő képességedet fokozd és mielőbb karodban tarthasd a kisbabátokat!

Figyelj a testsúlyodra!

Bizonyított tény, hogy azoknál a pároknál, ahol a nő normál testsúlyú, de a férfi túlsúlyos vagy elhízott, sokkal nehezebben jön össze a baba, mint azoknál a pároknál, akiknél egyik fél sem küzd súlyproblémákkal.

Az elhízás hatással van a hímivarsejtek minőségére, csökkenti azok számát és az úszási képességüket, emellett növeli a genetikai károsodás esélyét is a hímivarsejtekben. A túl sok testzsír is rossz hatással van, csökkenti a tesztoszteron szintet és más szaporítóhormonok mennyiségét.

Ellenőriztesd magad!

A vérnyomás, a cukorbetegség olyan krónikus betegségek, melyek csökkentik a megtermékenyítő képességet. A depresszió, az idegesség, a prosztata megnagyobbodás is megnehezítheti a partner teherbe ejtését. Ezért keresd fel az orvosodat, kérj kivizsgálást, hogy a háttérben esetlegesen megbúvó betegségekre is fény derülhessen!

Táplálkozz egészségesen!

Ha eddig nem találtál kellő motivációt, ennél jobb ösztönzést nem kaphatsz! A babaprojekt kiváló alkalom arra, hogy változtass táplálkozási szokásaidon, több zöldséget és gyümölcsöt fogyassz, pótold az antioxidánsokat, melyek segítik az egészséges hímivarsejtek termelődését.

Hogy a koffein és a szénsavas üdítők rontják-e a megtermékenyítő képességet, arra az orvosok válasza az, hogy erre nincs egyértelmű bizonyíték, de minél több természetes és egészséges élelmiszert viszel be a szervezetedbe, annál nagyobb esélyek indulsz a babavállaláskor.

Rendszeres mozgás

A rendszeres mozgás elsősorban azért tesz sokat a teherbeesés érdekében, mert csökkenti a stresszt, javítja a közérzetet és hosszútávon is érezteti hatásait. Ám a mértéket célszerű megtalálni, mert a túlzott fizikai megterhelés éppen ellenkezőleg hat. Talán a jóga egyike azon testmozgás gyakorlatoknak, amelyet érdemes kipróbálnod gyerekvállalás előtt. Kitűnően oldja a feszültséget és nyugtató hatással van a szervezetre.

Szedj multivitamint!

Napi 1 tabletta multivitamin sokat számít a megtermékenyítési képesség szempontjából. A benne lévő antioxidánsok javítják a hímivarsejtek számát és a mozgását, valamint védik őket a szabadgyökökkel szemben, melyek károsíthatják a bennük lévő DNS-t.

Vedd figyelembe az életkorodat!

A férfiaknak szintén van biológiai órájuk, de a megtermékenyítő képesség gyengülését jóval később tapasztalhatják, mint a nők a termékenység csökkenését. 50 év felett már a tesztoszteron szint alacsonyabb, így az esélye is csökken a fogantatásnak.

A hímivarsejteknek nem csak a száma lesz kevesebb, de nagyobb az esélye már a DNS károsodásnak is. Ezen változások miatt jóval több időbe telhet, mire sikerül a megtermékenyítés. Minél idősebb egy férfi, annál nagyobb az esélye annak is, hogy a baba genetikai rendellenességgel jön a világra.

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?