Gumiégető lesz a hamarosan debütáló Lexus RC F Track Edition

Szokatlan módon egyszerre két modelljét is bemutatta a szigetországi autógyártó, név szerint az RC sportváltozatát, illetve annak pályára orientált vetélytársát. A Track Edition titulus azonban nem puszta fennhéjázás.

A már jól megszokott felsőkategóriás Lexus-élmény mellé kívül-belül plusz szolgáltatásokat kapnak a márka elkötelezett hívei.

Általában amikor egy autógyártó két új modellre is fókuszál, abból semmi jó nem sül ki. Az egyik változat kevesebb figyelmet kap, el-elmaradoznak a fejlesztések, és úgy egyáltalán, érezni, hogy végül valamelyik autó még kissé a tervezőasztalon maradt.

Nagy merészség volt tehát a Lexus-tól, hogy egyidőben mutatta be két új üdvöskéjét: az RC F és RC F Track Edition elnevezésű modelleket. A japán autógyártó tizenkilencre húzott lapot, és egyelőre úgy tűnik, bejött neki.

A Lexus RC F Track

A Lexus hamarosan piacra kerülő (pontos dátum még nem látott napvilágot), kifejezetten pályára szánt modellje nem ismer kompromisszumot. A tervek szerint limitált kiadású sportkocsi 5 literes szívómotort kap, és 472 lóerő teljesítmény mellett 535 Nm nyomaték leadására képes.

Ahogy fentebb említésre került, a gép külseje is új köntösbe öltözik: a tökéletes aerodinamikáról szemet gyönyörködtető hátsószárny gondoskodik. A beépített karbontechnológiának köszönhetően a Track Edition 388 kilogrammal könnyebbé válik az RC F-hez képest. Nem meglepő, hogy a 0-ról 100-ra történés gyorsulása is kedvezőbb lesz a maga 3,96 másodpercével.

Az innovatív karbon-kerámia fékek, az üreges féltengelyek, a könnyített szívócsatorna és felfüggesztések mind-mind arról árulkodnak, hogy a japán tervezőmérnökök nagyon komolyan vették a Track Edition súlycsökkentésére irányuló követelményeket.

Noha az autó még így is némileg nehezebb, mint az utolsó BMW M4, azonban a gondos számításoknak és kivitelezésnek köszönhetően a Mercedes AMG C63 S kupénál lényegesen könnyebbre sikeredett. Ami azért nagy szó egy luxusautó kapcsán. (A számos extra kiegészítő ugyanis összeadva jelentősen növeli egy-egy autó súlyát.)

Mind az RC F, mind pedig a Track Edition ugyanazt a rugót kapja meg. Az utóbbi agresszívabbra hangolt adaptív csillapítást kínál, mely egyszerre operál a drámaibb és a személyre szabott hatás határain. A kiegyensúlyozott és kényelmes vezetőélmény biztosítása érdekében a két autónál ugyanaz a nyolcfokozatú Aisin automata irányítja a hátsó tengelyekre a nyomatékot.

Mindkét modell a Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncs kínálatával kerül a piacra, úgy tűnik, hogy e téren a gyártó nem tesz különbséget a két gép között.

Mennyibe fog kerülni?

A fényűzésnek mindig ára van, és miért lenne ez másként a státusszimbólumnak számító Lexus esetében?

A japán autógyár a tervek szerint az RC F típust 65.775 dollárért (mintegy 18 millió 700 ezer forint), míg a Track Edition modellt 97.675 dollárért (hozzávetőleg 27 millió 700 ezer forint) fogja piacra dobni.

A két modell ára közötti ordító különbség nem a véletlen műve, a rengeteg – súlycsökkentés érdekében – beépített karbonelemet ugyanis nem adják ingyen, ahogyan a további extra aerodinamikai megoldásokat sem. Ami annak ténye mellett, hogy a Track Edition teljes motorházteteje szénszálas technológiával készül, némileg érthetővé teszi a 27 millió forint feletti vételárat.

Ettől függetlenül a Lexus RC F Track Editionnek biztosan meglesz a vásárlóközönsége, hiszen a gyártótól már jól megszokott fényűző kényelem ötvözése egy dög sportautóval ugyan melyik sebességmániás férfi szívét ne dobogtatná meg?

Minden vélemény számít:

You might like

Vélemény, hozzászólás?