Ételek, melyekkel megőrizhető a férfi egészség!

A férfiak és a nők szinte minden téren különböznek, beleértve a tápanyagszükségletet is. Ahogyan a női testnek speciális igényei vannak terhesség alatt vagy a mellrák megelőzéséhez, úgy a férfiak számára kiemelten fontos az izomtömeg megőrzése, a prosztatarák megelőzése és számos más dolog, ami a férfi test megfelelő működéséhez szükséges.

Sok olyan étel, élelmiszer, ami a férfiak kedvenc, nem tesz jót az egészségüknek. Pedig a megfelelő tápanyagok segítségével a férfiak körében a két leggyakoribb halálok, a rák és a szívbetegségek is megelőzhetők!

Nem beszélve a fizikai erő és a szexuális teljesítmény növeléséről, melyhez szintén elengedhetetlen odafigyelni arra, hogy mit eszünk. Az alábbiakban olyan élelmiszereket mutatunk be, melyeknek fontos szerepet kell szánni minden férfi étrendjében!

Banán

Gyorsan növeli az energiát és sok káliumot tartalmaz, amire az idegek és a vérnyomás szabályozásához is szükség van. A káliumban és magnéziumban – melyet a banán szintén tartalmaz – gazdag étrend nagy segítséget nyújt a stroke megelőzéséhez. Remek B6-vitamin forrás és mint ilyen, a banán javítja az immunrendszer működését, elősegíti a vörösvérsejtek termelődését és támogatja a fehérje anyagcserét. Mindennap egy banánt ajánlott megenni vagy reggelire vagy edzés előtt.

Zsíros halak

Az omega-3 zsírsavak a legalapvetőbb tápanyagok közé tartoznak. Ezeknek legfőbb természetes forrásai a halak, mint a szardínia, a tonhal, a makréla vagy a lazac. Az omega-3 zsírsavak előnyösek a szív, a keringés, az immunrendszer számára, csökkentik a prosztatarák kialakulásának esélyét. A halak ezenkívül D-vitamint is tartalmaznak, aminek a 2-es típusú cukorbetegség megelőzésében is fontos szerepe van.

Brokkoli

A szívbetegségek és a rák megelőzésében a leghatékonyabbak a keresztesvirágúak, mint a brokkoli. Magas a C-vitamin, a béta-karotin és a szulforafán tartalma, ez utóbbi hatékonyságát kimutatták prosztatarák ellen. Vizsgálatok során kimutatták, hogy akik hetente 5-ször fogyasztanak keresztesvirágú zöldségeket, pl. brokkolit, kisebb eséllyel betegszenek meg húgyhólyag rákban, ami 2-3-szor gyakoribb a férfiaknál, mint a nőknél.

Sovány vörös hús

A vörös hústól nem kell teljes mértékben tartózkodni. A sovány marha vagy sertés hús sok fehérjét biztosít és csak kicsivel tartalmaz több zsírt, mint a csirkemell. Tartalmaz leucint is és aminosavakat, melyek elősegítik az izomépítést.

Gyömbér

A gyömbér természetes gyulladásgátló, amit rendszeresen érdemes fogyasztani. Vékony szeletekben szinte bármilyen ételhez hozzáadhatjuk, ezzel megelőzhetjük a gyulladások kialakulását, melyek pl. az izmokban is gyakran jelentkeznek edzések után.

Tejsavó és joghurt

Gazdag forrásai az izomépítő aminosavnak, a leucinnak. Fontos, hogy fehérjéket, káliumot és a bélrendszer számára hasznos baktériumokat is tartalmazzák.

Paradicsomszósz

A benne lévő likopin sokfajta rákkal szemben védelmet nyújthat. Kutatók szerint különösen hatásos a prosztatarák megelőzésében, ezért javasolt a rendszeres fogyasztása.

Tojás

Luteint, fehérjét és vasat tartalmaznak, de hogy minden értékes tápanyagához hozzájussunk, a tojást egészében kell elfogyasztanunk.

Barna rizs

Nagyszerű rostforrás, amivel az egészséges emésztést támogathatjuk. Kiváló köret a fehér rizs és a burgonya helyett. Segítségével elkerülhetjük a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását és az elhízást.

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?