CES Asia 2019: bemutatkozik a gépjármű-technológia jövője!

2019. június 11–13. között Sanghajban kerül megrendezésre az idei CES Ázsia, azaz a világ legnagyobb gépjárműjármű-technológiai bemutatója. A rendezvénynek a Sanghaji Új Nemzetközi Expo Központ ad otthont, és ezúttal a biztonság és a fenntarthatóság áll a középpontban.

Több mint 60 autótípus – köztük az Audi, a Honda, a Hyundai, a Kia és a Nissan – vonultatja fel a legújabb technikai fejlesztéseit két hatalmas kiállítócsarnokban. Rengeteg autógyártó cég készül az eseményre, hiszen a CES évente mindössze egy alkalommal kerül megrendezésre. Ezért a szakmabeliek úgy tartják, hogy aki igazán számít, az képviselteti magát.

Biztonságos önvezető autók a fókuszban?

Vélhetően a szokásoknak megfelelően a látogatók idén is megismerhetik a legújabb koncepcióautókat. (Ezek azok a roppant futurisztikus látvánnyal és technikával rendelkező járművek, melyek inkább a közönségnek szólnak, de gyártósorral végül nem feltétlenül kerülnek.)

Ám még ennél is fontosabb, hogy információink szerint az idei CES Ázsia kiemelt területe a biztonság és a fenntarthatóság lesz. Ez utóbbit talán nem szorul magyarázatra, a környezetvédelem ma már a legtöbb autógyártónál prioritást élvező szegmens. De mit takarhat a titokzatos biztonság hívószó? Szinte borítékolható, hogy az önvezető gépjárművek közlekedésbiztonságáért tett erőfeszítések állnak a háttérben.

Mi a helyzet az elektromos autókkal?

A teljesen önjáró járművek mellett az eseményen egészen biztosan nagy szerepet fog kapni a már említett fenntartható fejlődés. Ez tökéletesen összecseng az elektromos autóiparral (nincs üvegházhatást kifejtő károsanyag-kibocsátás), így erős tipp, hogy a meghatározó gyártók mindegyike bemutatja az ebben az irányban végzett fejlesztését. Nem lesz hát meglepő, ha ez a szekció a legújabb elektromos autók bemutatójáról fog szólni.

Kína ellopja az e-show-t?
Azt csiripelik a madarak, hogy az ázsiai ország igazán nagy dobásra készül. Évek óta tudni lehet, hogy Kína az elektromos autógyártás piacán is szeretné határozottan megvetni a lábát. Mint ismert, a tavalyi CES-en – még csak tanulmányautóként – debütált a Byton, azaz a kínai pénzből, de német szakembergárda által fejlesztett tisztán elektromos autó.

A Byton nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy egyenrangú vetélytársként lépjen fel a Tesla mellett. Az ázsiai e-autógyártó 2020-ra Kínában, Európában és az Egyesült Államokban is meghatározó módon szeretne jelen lenni, ennek érdekében pedig éves szinten 150.000 elektromos jármű gyártására tettek fogadalmat. Hogy az Elon Musk vezette Teslának kell-e aggódnia a kínai vetélytárs miatt? Kiderül a néhány hét múlva induló CES-en.

Miért éppen Kínában rendezik a CES-t?

Tehetnénk fel a teljesen logikus kérdést. Kína mind a kereslet, mind pedig a kínálat oldalon a világ autóipari piacvezetője. 2009-ben az ázsiai ország hivatalosan is átvette a vezetést az Egyesült Államoktól az autóértékesítés és autógyártás terén is. Ez pedig azt jelenti, hogy 10 éve masszív vezetőhatalom ezen a téren.

Csak néhány adat: Kína 2017-ben hozzávetőleg 25 millió személygépkocsit és 4 millió hasznongépjárművet gyártott. Noha az országban relatíve kevés az autótulajdonos – ezer lakosra mindössze 141 kocsi jut –, ennek ellenére 2018-ban 28,1 millió autót értékesítettek. (Az adatokban természetesen az exportértékesítések is szerepelnek.) Ebben az olvasatban tehát nem meglepő, hogy a világ legrangosabb járműipari show-jának Kína ad otthont, a gyártók pedig versenyeznek a kegyeiért.

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?