Bloodhound LSR: így néz ki a világ leggyorsabb járművének a pilótafülkéje

A Bloodhound LSR projekt célja a szárazföldi sebesség világrekordjának megdöntése, de nem csak a jelenlegi rekordot szeretnék elérni, hanem az 1.609 km/h (1000 mérföld/h) sebességgel túl is szárnyalni azt. 

A britek szuperszonikus autója hatalmas mérnöki és tudományos kihívásnak számít, amelyet egy EJ200 sugárhajtóművel, két rakéta-hajtóművel és egy V8-as Cosworth CA2010 Formula 1-es motorral szereltek fel.

 

Az egyedi tervezésű Bloodhound (Véreb) összesen 135.000 lóerővel bír. Andy Green pilóta az „1000 mérföld/órás irodájának” nevezi a pilótafülkét, amely teljesen igazodik a vezetője test kontúrjaihoz, a 3D-s szkennelésnek és nyomtatásnak köszönhetően. 

A kormánykerék por formájú titánból van nyomtatva a pilóta kezének alakjára, amelyen megtalálhatók az ejtőernyő-fékek, a légfékek és rakétaindító kapcsológombok. Maga a pilótafülke szénszálas szerkezetű, hasonló a sugárhajtású vadászgépekhez és a formula 1 járművekhez. 

Mi a jelenlegi szárazföldi rekord?

A mai napig a szárazföldi sebességrekordot a Bloodhound elődje, a Thrust SSC birtokolja 1.277,985 km/h sebességgel. Ezt több mint 20 évvel ezelőtt a Nevada sivatagban Andy Green, a jelenlegi Bloodhound LSR sofőrje állította be.

A Bloodhound mögött álló csapat meggyőződve számol be arról, hogy a mérnöki, az anyagi és a dinamika területén elért haladás elegendő lesz ahhoz, hogy ezt a nem túl távoli jövőben sikeresen megdöntsék.

Hol tart most a Bloodhound projekt?

Az elmúlt években a Bloodhound projekt csapata folyamatosan híreket tett közzé munkájukról és fejlődésükről. 

2017-ben első nyilvános tesztüzemükről hallhatunk a médiákban, majd beszámoltak arról, hogy készen állnak a nagy sebességű próbákra az idei év elején. A csapat november 14-én bejelentette a sikeres nagy sebességű tesztet. 

A legutóbbi tesztfutás (33-ik) 904,451 km/h volt ami egyenesen lenyűgöző lehet az átlag emberek számára, ám még mindig elmarad a rekord eléréséhez szükséges sebességtől.

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?