in

Bekopogtatott a jövő: Az Airbus forradalmasítja a kereskedelmi repülés fogalmát

©Airbus

A futurisztikus megjelenésű, sci-fibe illő légi közlekedési eszköz gyártója magasabb fokú üzemanyag-hatékonyságot és nagyobb komfortot ígér leendő vendégei számára.

Annyi bizonyos, hogy a MAVERIC névre keresztelt úgynevezett blend wing body karosszériájú gép már puszta látványával megdöbbenést keltett.

Még mielőtt azt gondolnánk, hogy mindez csak egy koncepció, hát nem. Az Airbus MAVERIC modellje 2017-ben került tervezőasztalra, és az első levegőbe emelkedése 2018 nyarán meg is történt. Az úgynevezett berepülési tesztekkel pedig jelen év tavaszán végeztek a szakemberek.

A 2020-as szingapúri légibemutatón a nyilvánosság előtt még csak egy méretarányos távvezérelt modellt villantott a gyártó, és pontos kereskedelmi piacra kerüléséről sincs egyelőre megerősített információ. (Egészen biztosak lehetünk benne, hogy a koronavírus jelentősen késleltette a fejlesztéseket.)

©Airbus

A blend wing body technológiáé a jövő?

A magyarra csupaszárny technológiának fordított blend wing body technológia ismerős lehet a hadsereg egy bizonyos típusú gépéről, hiszen az Airbus MAVERIC kísértetiesen hasonlít egy Lopakodóra. (Ezek közül a legismertebb talán a B-2 Spirit nehézbombázó, legalábbis ennek a képe szerepelt a legtöbb hiradásban.)

Ez pedig nem véletlen, hiszen a koncepció lényegesen kényelmesebb utastér-kialakítást, és nem mellékesen hozzávetőleg 20 százalék üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé.

©Airbus

A MAVERIC fejlesztői egy sajtótájékoztatón elmondták, hogy leendő vendégeik sokkal nagyobb lábtérrel és szélesebb folyosókkal találkoznak majd a gép fedélzetén.

Adrien Bérard projektvezető megerősítette: a környezetvédelem és az utasok kényelmének javítása szinte társadalmi elvárás napjainkban.

A 20 százaléknyi megtakarított üzemanyag mellett a MAVERIC károsanyag-kibocsátása is csökken, ami összhangban áll az egyre szigorúbb környezetvédelmi szabályzásokkal.

Ha az Airbus valóban úttörővé akar válni a csupaszárny technológia kereskedelmi repülésben történő fejlesztésében-elterjesztésében, akkor jó lesz, ha összeszedi magát.

©Airbus

A koncepcióra ugyanis más gyártók is fenik a fogukat. Sajtóértesülések szerint a tavalyi év folyamán a KLM is ez irányú fejlesztésekbe kezdett, és a hírek szerint nem is állnak rosszul a munkálatokban.

Forrás: airbus.com

Minden vélemény számít:

Élete első Forma 1-es versenyét nyerte meg Pierre Gasly Monzában!

WRC – Tänak és Järveoja a hazai Észtország Rally győztese!