Az utcai férfi ruházat fokozatos térhódítása érezhető a divat minden területén!

Egyre nyilvánvalóbban látható, hogy a férfi divatipar mind stílusában, mind pedig irányában hatalmas változás előtt áll. Ennek egyértelmű jelei nemcsak hogy felvettették a fejüket, de a legnagyobb divatházak kollekcióiban már helyt is kaptak. Miről van szó? Az utcai ruházat fokozatosan hódítani kezdett a divat minden területén.

Ma már ugyanis az utcai ruházat nem csupán egy kényelmes viselet, ami kizárólag a praktikumot tartja szem előtt, de divatos, trendi és megújuló, amire lassan-lassan a luxus divatházak is felkapták a fejüket. A Supreme együttműködést írt alá a Louis Vuittonnal, Virgil Abloh – az egyik legnevesebb kortárs divattervező – pedig saját címkés tervezésbe kezdett a tulajdonában lévő Off-white milánói divattervező cége mellett.

A két világ, azaz az utcai és a kifutók világa tehát úgy tűnik, hogy egymásra talált, a változás a férfi divatiparban pedig már a kertek alatt jár.

Fiatalok robbantják ki a divatforradalmat?


A világ legnagyobb divatvállalata, az LVMH minden évben díjazza a fiatal tervezőket. A nyertes ifjoncok 300 000 eurós nyereményt kapnak, illetve egy egyéves mentor programban vehetnek részt a legnevesebb tervezők szárnyai alatt. Louis Vuitton, Dior és Givenchy – csak három név, mely a szakembereket adja az LVMH programjához.

Miért érdekes mindez? Azért, mert a LVMH nyertes pályamunkáiból következtetni lehet az elkövetkezendő divatirányzatokra. A 2018-as ünnepélyes díjátadón pedig egy japán utcai ruházati terv nyerte el a zsűri tetszését, megerősítve azokat a találgatásokat, miszerint a következő évek az utcai ruhák hódítását hozzák el a divatiparba.

A nyertes pályázat mintázat nélküli hétköznapi kabátból, grafikát tartalmazó pólóból és nadrágból állt. A terv továbbá elnyerte a CFDA (Amerikai Divattervezők Tanácsa) Év tervezője díját is. A szakértők szerint a jelenlegi győzelem egyfajta őrségváltás is jelez a divatiparban. Számos divattervező véli úgy, hogy ennek a váltásnak már épp itt volt az ideje, mások azonban komoly aggályokat fogalmaznak meg a jelenleg zajló folyamatok kapcsán.

Voltak már próbálkozások a két stílus ötvözésére

Érdekesség, hogy az elgondolás, mely szerint az utcai és a kifutói divat egyfajta ötvözésére kerüljön sor nem új keletű. A tervezők évek óta próbáltak becsempészni egy-két hétköznapibb darabot a kollekciójukba, ám ezek a próbálkozások eddig valamiért nem kerültek reflektorfénybe.

Talán azért sem, mert a kifutóktól valami egészen meglepőt, valami nem hétköznapit várunk, így az utcai ruházat megjelenése nem hozta el a várt eredményt. A szemlélet azonban – főként a divatiparban – évről-évre változik. Úgy tűnik, hogy a hétköznapi viselet szerepeltetése most ért el egy olyan ingerküszöböt, ami beindíthatja a változásokat.

Ezzel pedig az utcai ruházat – így például az a farmernadrág, mely egykor az amerikai gazdálkodók durva, strapabíró munkaruházata volt – felér a divatvilág csúcsára. Hogy meddig marad ott, és mennyire lesz megosztó, az persze már a jövő zenéje.

Tény azonban, hogy a megosztottság, a szakmai viták a sajtó figyelmét is felkeltették. A hírverés pedig nagyszerű támogatás lehet az új irányzatnak, amire persze a dörzsölt marketinges szakemberek rá is játszanak.

Ha ez így lesz, akkor nekünk, férfiaknak beköszönt az aranykor. Ugyanis – néhány évig legalábbis biztosan – nem szólhatja meg senki a tornacipő, farmer, póló kombinációt. Elég lesz annyit mondanunk: nézd csak meg a Louis Vuitton vagy a Dior cégek kínálatát, egyértelműen a legutolsó divat szerint vagyok öltözve.

Minden vélemény számít:

You might like

Vélemény, hozzászólás?