Az internet egyharmadán a WordPress tartalomkezelő rendszere fut, neked miért ne felelne meg?

A W3Techs elemzése szerint a világhálón található legjobb 10 millió weboldal egyharmada alatt a WordPress tartalomkezelő rendszer fut. A legnépszerűbb CMS (Content Management System – Tartalomkezelő rendszer) piaci részesedése tavaly folyamatosan növekedett, és nem egészen egy év alatt 29,9 százalékról 33,4 százalékra duzzadt.

A WordPress tehát – már csak a száraz statisztikai adatokat vizsgálva is – a legnépszerűbb tartalomkezelő platform az egész világon. Ami nem is csoda, hiszen a mikrobloggerektől kezdve kiskereskedőkön át a nagyvállalatokig bezárólag előszeretettel alkalmazzák.

A világ legsikeresebb tartalomkezelő rendszere

De mégis, mi a WordPress titka? Hogyan tud ilyen széles igényeket egyszerre kiszolgálni? A válasz igen egyszerű. Napjainkra az informatív és értékes tartalom egyre inkább elsődleges szempontokat élvez: fontos a látogatóknak, fontos a vásárlóknak, valamint fontos az internetes keresőknek is. Ez utóbbira jó példa, hogy a Google az elmúlt években annyira finomra hangolta a találatok rangsorolását végző algoritmusát, hogy értékes és friss tartalom nélkül labdába sem rúghatunk. (Azaz elköszönhetünk a találati lista első oldalaitól.)

És itt jön a képbe a WordPress. A platformot kezdetekben a blogírás elősegítésére hozták létre, noha egyszerű és áttekinthető kezelőfelülete miatt hamar rátaláltak az üzleti élet szereplői is. Mindez nem változtatott azon, hogy a WordPress elsődleges célja még mai is a tartalmaink publikálása.

Oktatási weboldalak, kormányzati honlapok, webshopok és napi akár tízezer látogatót fogadó komoly hírportálok – csak néhány kiragadott példa azon területekről, melyek a világ legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerét használják.

Hogyan segít a WordPress az üzleti életben?

Ahogy említettem, a CMS-t hamar másra is kezdték használni, mint a puszta blogolás. A bejegyzések publikálásán túl ugyanis lehetőség van statikus oldalak megjelenítésére, így például egy kapcsolati vagy szolgáltatási oldal publikálására. Kicsit érthetőbben. Egy céges honlap általában az alábbi oldalakból áll: kezdőlap, rólunk, szolgáltatások, kapcsolat, blog. Ezeknél persze lehet több is, kevesebb is, de nagy vonalakban ekképp épül fel.

A WordPress segítségével ezt az oldalszerkezetet hozzávetőleg három perc kialakítani, méghozzá programozói tudás nélkül. Itt pedig el is érkeztünk egy nagyon lényeges momentumhoz. A WordPress azért is örvendhet ilyen roppant népszerűségnek, mert sem a bejegyzések publikálásához, sem az oldalak, menüpontok, fej- és lábléc struktúra kialakításához nem szükségesek programozói ismeretek.

A témasablonok és egyéb bővítmények írása, átalakítása ugyan már mélyebb, programozói szintű ismereteket igényelnek, azonban csak egy adat: jelen bejegyzés írásakor 54 735 plugin áll a WordPress közösség rendelkezésére. Ebből a kínálatból pedig szinte lehetetlen, hogy ne találja meg valaki a neki megfelelőt.

Mik tehát a végső érvek a WordPress üzleti célú felhasználása mellett? A keretrendszer ingyenes, maximálisan keresőkre optimalizálható, kezelése egyszerű, a folyamatos frissítéseknek köszönhetően biztonságos, valamint tökéletesen kezeli a multimédiás alkalmazásokat.

Kialakításának köszönhetően adott a lehetőség a felhasználói szintek beállítására, kezelésére, így elkülönített szintek hozhatók létre a felső és középvezetőknek, az adminisztrátoroknak, illetve a beosztottaknak. Mivel a különböző szintek eltérő jogosultságokkal rendelkeznek, így elkerülhetők a véletlen törlések, illetve módosítások is.

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?