Aston Martin Vantage: Megvan James Bond következő autója!?

Azt mondják a keleti bölcsek, hogy a tökéletesség állapotához ki kell üríteni az elménket, el kell engednünk minden gondolatunkat. Úgy tűnik, hogy aki valaha ült már az Aston Martin Vantage volánja mögött, az sosem fog a tökéletesség állapotába kerülni. Ezt a kocsit ugyanis nem lehet elengedni, nem lehet kiüríteni a fejekből.

Nem véletlen, hogy a tulajdonosok ragadozónak kezdték becézni a gépet: mind külső megjelenésében, mind V8-as motorhajtásában egy vadászni induló fenevad benyomását kelti. Mindegy, hogy szemből, oldalról vagy hátulról tekintünk az autóra, végig ott motoszkál az ember fejében, hogy a gépállat ugrásra kész, elég egy óvatlan pillanat és lecsap.

Mit érdemes tudni az Aston Martin Vantage-ról?

Noha a tervezőasztalnál a kocsit belépő szintű modellnek gondolták el, vélhetőleg a kész prototípust elnézve a szakemberek is belátták, hogy valami félrecsúszott. A Vantage-ról ugyanis sok mindent el lehet mondani, de hogy belépő modell lenne bárhol is, azt azért kevésbé. (Hacsak az Aston ezután nem kezd kizárólag luxus holdjárókat gyártani.)

Az Aston Martin joggal büszke a múltjára, és ez az új Vantage-on rögtön szembe is szökik. A hűtőrács formája az 1957-es DB Mark III modellt idézi, fejet hajtva a legendás, máig nagy becsben tartott típus előtt. Ám a Vantage orrának többi része kérlelhetetlenül vágja az arcunkba a 21. századot, egy pillanat kétséget sem hagyva afelől, hogy egy modern, erős sportkocsival van dolgunk.

Ha már az erő szóba jött. Ismert, hogy az Aston Martin és a Mercedes partnerségének alapján az Aston a német autógyár AMG motorjait, műholdas navigációs rendszerét, illetve parkoló kameráit használja.

Mennyire sportos a Vantege? A 4 literes, biturbós V8-as motorral meghajtott gépet olyannyira a sportos vezetésre tervezték, hogy nem kapott „kényelmi” vezetési módot. Azaz egy pillanatra sem engedi „leülni” a sofőrt, végig feszes, kemény, sportos tempót diktál, amiből nincs kiszállás.

Kompromisszum a környezetvédelemért

Nézzünk pár összehasonlító adatot az előző Vantage szériával. A régi 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, az új 3,6 másodperc alatt teljesíti ugyanezt. A régi 430 lóerő teljesítményre képes, míg az újban 503 ló patája töri fel maga alatt az aszfaltot.

Van azonban egy nem elhanyagolható hátránya az új Vantage-nek az előddel szemben. Nem kell vájt fülűnek lenni ahhoz, hogy észrevegyük: a régi V8-as motor sokkal öblösebben, dörgősebben muzsikál. Talán annyira releváns és jól hallható a különbség, mint mikor a Forma 1-ben a V10-es motorokat V8-asra cserélték, és maximalizálták a fordulatszámot.

A környezetvédelem érdekében hozott nemzetközi jogszabályok betartása azonban nem a szabadon választható kategóriába tartozik. Ha egy autógyártó téved vagy trükközni próbál a károsanyag-kibocsátással (ahogyan azt a közelmúltban a Volkswagen csoport tette), az a cég milliárdos büntetésekre számíthat.

Ezért is fordulhat elő, hogy noha az újgenerációs Aston Martin Vantage minden mutatója túlszárnyalja a régit, a motor nem bőg annyira. De ennyi kompromisszum talán megengedhető a környezetvédelem érdekében.

Az új Vintage gyors, elegáns, egy ízig-vérig sportkocsi, ami nem kéri, hanem egyenesen követeli a sebességet. Teljesítményben, megjelenésben erőlködés nélkül hozza azt, amit a nagy riválisok, a Ferrari, a Mercedes, az Audi vagy a McLaren. Az Aston Martin Vantage szériájára a filmes berkekben is egyre többen kapják fel a fejüket. Ki tudja, talán megvan James Bond következő autója?

 

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?