Apex AP-0: újabb brit gyártású elektromos sportautó lép versenybe a nagyokkal!

Az Apex AP-0 egy elektromos szuperautó, amelyet az Egyesült Királyságban kezdtek el megtervezni és várhatóan gyártását is itt kezdik 2022-ben.

A gyártó leírása szerint az AP-0-t versenyautón alapuló járműként, ugyanakkor a közúti igényeknek is megfelelőnek tekintik, amelynek ára 150 000 font-tól kezdődik majd.

A zéró széndioxid-kibocsátású modell a legújabb az elektromos szuperkocsik listáján, amelyet világszerte bemutattak és azt remélik, hogy vonzó lesz a sportos elektromos autó piacon.

Várhatóan komoly konkurenciája lesz a Pininfarina Battista, a Rimac C_Two, a Dendrobium D-1 és a Lotus Evija elektromos sportautóknak.

Az Apex állítása szerint az AP-0, amely 650 lóerős szuperautó képes lesz 0-ról 100 km/h-ra 2,3 másodperc alatt, illetve a maximális sebessége kicsivel több mint 300 km/h. 

Ezek mindenképpen lassabb adatok, mint a Battista és a C_Two, amelyek két másodperc alattira ígérték a gyorsulást 0-ról 100 km/h-ra.

Ugyanakkor felveszi a versenyt a négykerék-meghajtású Lotus Evija elektromos szuperautóval, amely három másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul 100 km/órára és a maximális sebessége 320 km/h-nál is nagyobb lesz viszont az ára a többszöröse.

Az Apex szerint az elektromos autó nem hiperkocsi lesz: „Ez tükröződik az árban, a teljesítményben és a jármű súlyában is. Ehelyett ez egy sportkocsi, amelyet könnyű és gyors tervezésnek vettetek alá az Apex szakemberei, hogy elkészítsék a világ legjobb zéró széndioxid-kibocsátású sportautóját.

Könnyedén vezethető és kényelmes a közúton, ugyanakkor sportautóvá alakul a kezed alatt egy versenypályán ”- közölte a gyártó.

Az Apex AP-0 műszaki adatairól

Az elektromos autó hivatalos hatótávolsága 320 mérföld (kicsivel több mint 500 kilométer) és a 350 kW-os akkumulátort egy CCS-csatlakozón keresztül akár a 80%-át is fel lehet tölteni kevesebb, mint 15 perc alatt.

Az Apex szerint az AP-0 súlya 1200 kg lesz – lényegesen alacsonyabb, mint az elektromos sportkocsik többségénél – köszönhetően a szénszálas kialakításnak.

A szerkezet egy középső gerincet használ, amely összeköti az elülső és a hátsó részét az elektromos autónak. Az akkumulátorokat elöl és hátul is a padlóra szerelik, hogy a lehető legalacsonyabb súlypontja legyen az autónak.

Az Apex AP-0 pushrod felfüggesztési rendszert használ ugyanúgy, mint a legtöbb Formula 1-es csapat. Automatikus menetsebesség-beállítással rendelkezik, állítható lengéscsillapítókkal.

A tervező, Guy Colborne szerint a gyártási változat nagyjából változatlan marad a most bemutatott koncepciótól. 

Forrás: www.autocar.co.uk

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?