in

A tartalommarketing megfelelő és helytelen gyakorlati alkalmazásai!

Az a tény, melyet nem csupán vállalkozóként, hanem vásárlóként is ismerhetsz nem más, minthogy a vásárlást megelőzően mindenképpen tájékozódsz. Ehhez a tájékozódáshoz, információszerzéshez főként és elsősorban az internetet használod.

Amennyiben fontos, értékes, célszerű és érdekes információkhoz jutsz egy termék vagy szolgáltatás kapcsán, amely aktuálisan érdekel, érint téged (illetve kész megoldást kínálni fennálló problémádra), akkor hajlandó vagy vásárolni (mégpedig annak a cégnek a termékét/szolgáltatását igénybe venni, amelynek oldalán a leghasznosabb, téged érdeklő információkat meglelted).

Most visszatérünk vállalkozói mibenlétedhez, hiszen vállalkozóként egy sor kérdésre szükséges releváns választ adnod annak érdekében, hogy potenciális vásárlóid (akik előbb oldalon böngésző információkeresők) elégedettek lehessenek.

Ezen információk, tájékoztatások, hasznos tudnivalók egyik jellemző megjelenési helyeként a saját blogod szolgál, ugyanakkor nem elhanyagolandó a vendégblogok/vendégposztok (más blogokon megjelenített írások saját vállalkozásod termékeiről/szolgáltatásairól), ám ezt a funkciót töltheti be az ugyancsak marketing célokat szolgáló szponzorált rovat is (amelyet magad is megírhatsz, azonban úgy is dönthetsz, hogy szövegírókra bízod ezt a munkát, miközben te a cégépítésed más oldalaival foglalatoskodsz).

Vegyük például a főzést

Amikor el szeretnéd készíteni dédikéd gyermekkor-idéző ínycsiklandó egytálételét, ám ehhez már nem tudod megkérdezni őt, akkor igénybe veszed az igénybe vehető platformokat és tájékozódsz. Rákeresel azokra a kulcsszavakra és kifejezésekre, amelyek eszedbe jutnak a receptből.

Végigmustrálod az oldalakat… úgy is fogalmazhatunk, hogy az étel elkészítésének első passzusa a „tartalomfogyasztás” (begyűjtöd a szükséges tudnivalókat), ám végül mégis vásárlóvá válsz, hiszen a főzéshez nem elég az információ birtokában lenni, elengedhetetlen az alapanyag-beszerzés is. Végső soron ekként válsz informálódó személyből vásárlóvá. Számos élelmiszergyártó cég szerepelteti marketingstratégia gyanánt oldalán a receptgyűjtemény módszerét, mint vásárló-bevonzó stratégiát.

Más esetben, amikor nem termékeidet, hanem szolgáltatásodat szeretnéd „értékesíteni”, amelynek elengedhetetlen ugyancsak velejárója a tartalommarketing, hiszen a legfontosabb információkat, a szolgáltatásodhoz szorosan fűződő tudást, a tapasztalatokat, az építő jelleggel bíró, pozitív véleményezéseket megoszthatod olvasóiddal, követőiddel.

Amennyiben az általad megosztott tartalmakat az olvasóid hasznosnak gondolják, az itt tanultakat örömmel továbbítják, megosztva ismerőseikkel, barátaikkal. Ez a legalapvetőbb jelzése a bizalom elnyerésének, a hűséges és visszatérő ügyfelek szerzésének és körük bővítésének nemkülönben.

Különösen fontos a pénzügyi területen (mint szolgáltatás szférájában) megszerzett bizalom (ugyanakkor más területeken is kulcsfontosságú természetesen), hiszen a saját izzadságunk, munkánk árán megszerzett pénzedről van szó, amit nem bízol rá az első kontárra, aki szembe jön veled a piactéren, hanem tüzetes, alapos, akkurátus kutakodás előzi meg döntésed.

A szakmai tudás és tapasztalatok átadását nem csupán egy szűk körben, zárt ajtókon belül lehet terjeszteni, hanem szélesebb körben is megtehető mindez. Például, amennyiben pénzügyi szaktanácsadóként egy blogot hozol létre (lásd az előbbi kattintható példát), akkor nagyobb követői táborra tehetsz szert, elnyerheted olvasóid bizalmát, szaktekintélynek minősülhetsz a szemükben (is), és boldogan népszerűsítik szolgáltatásodat internet szerte.

Ha abban a (szerencsés) helyzetben vagy, hogy egy már „befutott”, megmérettetett és helytállt márkának a tulajdonosa és terjesztőjeként „büszkélkedhetsz”, akkor érdemes lehet elgondolkodnod az úgynevezett márkamagazin-bevezetésben, amelyben az a fő célod, hogy megerősítsd vásárlóid, visszatérő ügyfeleid márkáhűségét, illetve hogy szélesebb körben is terjeszd a márkaismertséget.

Ennek a „klasszikus” marketingstratégiának nem is annyira az értékesítés a célja, hanem az, hogy az márkaközönséged értékes időt (itt akár szórakoztathatod is olvasó-követőidet) tölthessen a márkakönyezetben, hogy a márkamagazint fellapozva érdekes, hasznos és friss információk birtokába jutva tovább nőhessen a márkahűsége.

Ám a hírlevél is ezen az elven működik, tehát nyugodtan léptesd életbe, ha még nem tetted volna, márkahűség és márkaismertség-bővítés céljából.

A fentiek alapján már tudhatod, hogy:

Mire lehet/érdemes használni a tartalommarketing-módszerét?

A fent említett tartalommarketing-használási lehetőségeket kibővítenek egyéb funkciók is, mint példaképpen:

  • a márkaismertség növelés
  • a márkahűség kiépítés
  • értékesítés
  • bizalomépítés
  • lead-generálás
  • edukációs célok
  • szakértői mivolt megalapozása
  • lead-támogatás
  • érdeklődésfelkeltés
  • termék/szolgáltatás kipróbálására való ösztönzés céljából egyaránt érdemes élned a tartalommarketing kínálta lehetőséggel.

Amit viszont nem szabad/lehet elvárni a tartalommarketing módszerétől

Amennyiben az #addmeguramdemoströgtön habitusú emberek közé tartozol, kicsit nehezebben barátkozol össze (legalábbis, ami a kezdeteket illeti…) a tartalommarketinggel, hiszen ennek a marketingnek a „titkos” kulcsa éppen a hosszú távú befektetés mibenlétében rejlik.

Adj egy kis időt ennek a stratégiának, és magad fogsz rájönni arra, hogy mennyire hasznos volt a befektetett idő és energia, amelynek során:

  • közönséget építettél ki a terméked/szolgáltatásod köré/számára
  • akik a friss tartalmak olvasása céljából egyre többször látogatnak vissza oldaladra
  • olvasókból lassan vásárlókká „lépnek elő”
  • lassan eléred célodat: értékesíthetsz is, hiszen vannak hűséges vásárlóid
  • akikkel az üzleti kapcsolatot ugyancsak a tartalommarketing elvét működésben tartva táplálod.

Ne sajnáld hát az időt ettől a módszertől, mérd az eredményeidet, szűrd le a tapasztaltakból bejövő tanulságokat, építs magadnak egy erős, jól működő, tudásra és értékes információkra, megbízhatóságra és lojalitásra épülő közeget, amelyből később profitálhatsz is. Általában szükséges egy „beindulási fázis”(ez nem napokban, hanem hónapokban mérhető leginkább)… de türelem „értékesítést” terem…-het, amennyiben van…

Légy olyan megbízható és kitartó, hogy végül megveregethesd a saját vállad elérd eredményeid miatt. Mit tegyél?

  • írj a cégedről (hogyan kezdődött, mi a célja, mi a missziója…)
  • írj a termékeidről/szolgáltatásaidról (milyenek, mi a jellemző vonásuk, ismérveik, miben számítanak különlegesnek…)
  • írj a termékekkel/szolgáltatásokkal szorosan összefüggő nóvumokról, aktualitásokról, hírekről…
  • írj a vásárlóidról, stb.

Mindezzel elnyerheted (potenciális) vásárlóid hőn vágyott bizalmát, ettől már csak egy lépésre van a vásárlás megtétele (amelyet meglehet, hogy egy hírt levélre való feliratkozás, vagy éppenséggel egy akciós termék generál, ám mindenképpen kulcsfontosságú szerepe van ebben a tartalommarketingnek).

Az olyan értékesítési szektorok, mint mondjuk a divat: könnyebben és gyorsabban tehetnek vásárlóvá egy olvasót, mint más üzleti ágak, azonban a lényeg itt a közönség-kiépítésre való fókuszálás, mely nem egy rövid távú folyamat, hanem egy közepes/hosszú távra berendezkedett procedúra.

Minden vélemény számít:

Heteken belül a Holdnál is közelebb repül el a bolygónk mellett egy aszteroida!

Az Automobili Pininfarina a hiperautók új korszakába gyorsul az 1900 lóerős Battista-val!