A tartalommarketing kulcsfontossága minden típusú vállalkozás számára

Minél hasznosabb egy tartalom, annál inkább szolgálja vállalkozásod marketingjének útját.

A tartalommarketing (Content Marketing) egy olyan stratégiai marketing-szemlélet, amelyben a feladat: értékes, figyelemre méltó, színvonalas tartalmak létrehozása és terjesztése, ezzel a tevékenységgel pedig a célközönség vonzására és megtartására tudsz összpontosítani, melynek elérésével bevételed növelésének várva várt időszaka is (idővel) bekopog hozzád.

Miért éppen Te maradnál ki a sorból?

A világ számos kiváló és prominens szervezete aktívan él a tartalommarketing kínálta lehetőséggel, köztük olyan multinacionális vállalatok is, mint a P&G, a Cisco System (mely az elektronikus berendezésekre specializálta magát), a John Deere (mezőgazdasági- és munkagépeket gyártó vállalat), vagy éppenséggel a Microsoft (nagynevű szoftvervállalat).

Kövesd a példájukat!

Vállalkozó és ügyfél egyaránt profitál a tartalommarketingből?

Amennyiben hezitálnál a válasszal: igen! Ugyanis a tartalom-stratégia mindkét fél részére hasznosnak, célszerűnek mutatkozik.

Amit elvárhatsz a tartalomtól:

  • a tartalom/blog szövegként egyértelműen túlnő önmagán, hiszen megjelen(ít)ésével bizalmat ébreszthetsz az oldalra ellátogatókban, megalapozhatod a jogosultságod és előkelő helyre érkeztetheted oldalad a keresőmotor-rangsor versenyében
  • a tartalom forgalmat generál
  • segít a márkaismertség kiépítésében
  • általa megalapozhatod a (viszont)vásárlói lojalitást
  • segít a lead-generálásban (vagyis előremozdítja a potenciális ügyfelek vásárlásra ösztönzésének ügyét.

Ne feledd, hogy a lead-ek, ebben a státuszban már valamilyen szinten megismerkedtek a vállalkozásoddal (tehát megtettek valamiféle lépést üzleted felé azáltal, hogy mondjuk: regisztráltak az oldaladra, lejegyezték személyes adataikat, az általad forgalomba bocsátott termék/szolgáltatás bizonyos mértékig felkeltette az érdeklődésüket.

A lead-generálás során tulajdonképpen vásárlásra inspirálod/invitálod leendő ügyfeleidet, amelyek elérése érdekében különféle eljárásmódokkal élhetsz: felcsigázod az érdeklődésüket terméked/szolgáltatásod iránt, ám mindeközben tapintatos kivárással engeded, hogy ők tegyék meg feléd (illetve üzleted felé) az első lépést, mindenképpen finom módszerek alkalmazásával „faragj belőlük” kíváncsiskodó-nézelődőből lojális vásárlót. A lead-generáláshoz bevált módszerként funkcionál a landing page – érkez(tet)ő oldal.

  • a tartalommarketing minden vállalati típus Jolly Jokere (mindegyiknél működik)
  • egy felmérés alapján mindazok az e-kereskedők, amelyek éltek a blogolás lehetőségével, figyelemre méltó eredményeket értek el:

A webhelyükön blogot használó vállalkozások:

  • 79%-ának megnőtt a márkaismertsége
  • 67% -a gyarapította megbízhatóságának, hitelességének, elkötelezettségének indexét
  • 65% számottevő előrelépéseket tett ügyféltájékoztatás terén
  • 63%-nak sikerült lojalitást kialakítani a már meglévő ügyfeleivel
  • 57%-nak sikerült a lead-generálás
  • 52% értékesített
  • 45% bővítette feliratkozóinak körét
  • 42% ápolta a kapcsolatot feliratkozóival.

Hosszú távra tervezett stratégia

Mit szeretne minden vállalkozó elérni? Azt hiszem, megegyezhetünk abban (bármilyen széles is a skála e téren), hogy prosperálni szeretne, márkaismertségét növelni, visszatérő és hűséges vásárlókra szert tenni és mindezek együtteséből profitot termelni.

Ám a gond csupán az, hogy mindezt a vágyát már tegnapelőttre datálta, ami ugye egy igen nagy illúzió. Ám a jól szervezett, előremutató, hosszú távra tervezett tartalommarketing idővel meghálálja a befektetett időt és energiát.

A megfelelően működtetett tartalommarketing/blogolás segítségével jelentős előrehaladást generálhatsz vállalkozásodban. Igen, még Te is!

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?