in

A Koenigsegg Gemera egy 1.700 lóerős négyüléses világelső „Mega GT”

Koenigsegg

A Koenigsegg Gemera a világ első Mega GT autója, amely négy üléssel rendelkezik és csaknem 1.700 lóerős.

A jelenlegi “fénymásoló” autóiparban a sui generis – egyedi jellemzőkkel rendelkező – jármű fogalma nem nagyon létezik. Szinte minden másból származik vagy az elöző koncepció alapján készítenek el az autógyártó cégek (tisztelet a kivételnek). 

Koenigsegg

Nos, a Koenigsegg úgy gondolta, hogy a Gemera lesz a kivétel, azaz: a világ első (és egyetlen) közepes méretű motorral rendelkező, négyüléses kupé mega autója, amelyet a márka a „világ első Mega-GT-nek” nevez. 

A puszta ötlet maga is annyira nevetségesnek tűnik, hogy csak egy elszánt látnoknak volt az a képessége, hogy ezt meg is kísérelje valósítani, az álmodozás vázlatától a szénszál autóig.

Koenigsegg

“Az ötlet alapvetően valószínűleg 2004-ben valósult meg” – mondja Koenigsegg. „Az első fiam 2001-ben született, majd a feleségem és én észrevettük, hogy nem tudjuk a családot kimozdítani egy kétüléses autón.”

Így kezdődött minden a Koenigsegg Gemera kapcsán, majd néhány évvel később, hosszas tervezés és munkaóra után, megszületett a világ első négyüléses Mega GT autója, amely kényelmesen elbír négy felnőttet is.

Koenigsegg

A Koenigsegg Gemera tervezése nem volt mindennapi feladat

A példátlan jármű megtervezésében és elkészítésében két probléma is felmerült a Gemera tekintetében. 

Először is meg kellett oldani egy hajtóművel kapcsolatos problémát. Olyan belső égésű motor kialakítását, amely elég erős volt ahhoz, hogy szuperautónak minősüljön, ugyanakkor elég kis méretű ahhoz, hogy még mindig elférjen a négy utas mögött. 

A háromhengeres TFG-motor valahogy annyira kicsi, hogy a négy felnőtt utasülés mögött tökéletesen elfér és megfelelően kiegyensúlyozza a tömeget úgy, hogy közben elegendő helyet hagy a csomagtartónak is.

Koenigsegg

A második probléma megoldása az utasokkal kapcsolatos. Vajon hogyan léphet be négy utas kecsesen egy GT-be? Ez volt a felmerülő kérdés, hiszen csak két ajtó áll rendelkezésre. 

A válasz egy óriás és hosszú ajtó megtervezés volt. A Gemera B-oszlop nélküli építészete a Koenigsegg névjegyét kapta meg egy okos mechanizmus segítségével, amely a két méter hosszú ajtót kifelé, majd felfelé fordítja.

Koenigsegg

Az elegáns, minimalista és kiegyensúlyozott Gemera kivételes arányokkal büszkélkedhet és valóban egy világelső autóról van szó többféle szempontból is.

Forrás: koenigsegg.com

Minden vélemény számít:

A ‘Kajillionaire’ vígjátékban Evan Rachel Wood és szélhámos családja szórakoztató balhékba keverednek

Egyedülálló kihívással szembesülnek a pilóták az Imolai verseny csak egy szabadedzésével!