in

A Ford Mustang Mach-E 1400 egy igazi “Drift szörnyeteg” hét elektromos motorral!

Ford

A Ford Mustang Mach-E elektromos autót tavaly ősszel mutatták be és az egyik első felmerülő kérdés az volt vele kapcsolatban, hogy mikor láthatjuk a versenypályán? 

Sajnos a megjelenésekor nem kínálkozott ilyen lehetőség, de a napokban közzétettek egy gumiabroncs-pusztító prototípusról szóló kisfilmet, amely komoly reményt ad nekünk, hogy a Mustang Mach-E a versenypályákon is ott lesz hamarosan. 

Ford

Nem titok, hogy a Ford jelentős beruházásokat hajt végre a hibrid és a csak elektromos járművek fejlesztésében. Azonban nemrégiben elkezdték a nagy teljesítményű elektromos autók prototípusainak az építését is. 

Ilyen például a Ford Mustang Cobra Jet 1400, amelyet most követ a Mustang Mach-E 1400. Ugyanúgy, mint a Cobra-nál, az 1400-as szám a Mustang Mach-E-nél is a lóerőt jelenti, de ebben az esetben egy nagyobb erőátvitellel ellátott autóról van szó.

A Mustang Mach-E 1400-at az RTR-el együttműködve fejlesztették ki, amely egy a pro-drifter Vaughn Gittin Jr. tulajdonában lévő Tuning shop. 

A legújabb Ford Mustang Mach-E 1400 tuning nemcsak örülten Driftel, de hasonlóan a Cobra Jet-hez, Drag racing ( gyorsulási versenyeken ) is kiválóan használható. 

Két felfüggesztési konfigurációt is kínál az alkalmazásától függően, a Driftelés beállításnál például a megnövekedett kormányzási szögéhez igazodó hosszúságot veszik figyelembe.

Ford

Az autó belsejébe egy hidraulikus kézifék van integrálva a hajtómű elektronikával, hogy lehetővé tegyék az egyes motorkészülékeknek a sodródáshoz szükséges kikapcsolását.

A hét elektromos motor összesen 1400 lóerő

Az őrületes 1400 lóerőt, mind a négy kerék számára, a Yasa hét villanymotorja továbbítja. A Ford megerősítette, hogy ezek a Yasa P400 R sorozatú motorok, amelyek névleges teljesítménye egyenként 214 lóerő. 

A hét motorból, így csaknem 1500 lóerő is kihozható lenne, de elképzelhető, hogy a Ford valamivel alacsonyabb feszültséggel üzemelteti őket, hogy csak 1400 lóerőt adjanak le. A Yasa motorokat a múltban sikerrel alkalmazták más teljesítmény-alkalmazásokban is, leginkább a Koenigsegg Regera-ban.

Ford

Ezek közül a motorok közül három elöl található és csatlakoztatva vannak a Winters differenciálműhöz. Hasonló konfiguráció van a hátsó részben is, egy kiegészítő motorral együtt az azonos típusú Winters differenciálműhöz csatlakoztatva és három ventilátorral, amelyek a hátsó rész hűtését biztosítják. 

Az elektromos motorok energiafelhasználása egy 56,8 kilowattos akkumulátorból származik. Ez a gépjármű padlóján található és nikkel-mangán-kobalt (NMC) tasak cellákból készült, csakúgy, mint a közúti változatokban is. 

A Ford Performance Motorsports globális igazgatója, Mark Rushbrook szerint a Mach-E 1400-at úgy tervezték, hogy szemléltessék az elektromos járművek képességeit. Az egyik fő követelmény az volt, hogy legalább egy óráig folyamatosan képes legyen egy töltéssel futni, miközben driftel vagy egy versenypályán körbejár. 

Ford

Ezt a célt szem előtt tartva úgy állították be, hogy az akkumulátor töltése egy óráig tartson, de egy óra alatt fel is töltődhessen. A töltőrendszer lehetővé teszi, hogy kevesebb, mint egy órán belül elérje a 80 százalékos töltést. Ami óriási teljesítmény, hiszen képesek elérni ezt, egy aktív hűtési stratégia segítségével. Ez módszer a hűtőfolyadékot keringteti az akkumulátorba a töltési ciklus alatt, hogy a gyors töltés miatt ne melegedjen túl.

A meghajtóegységek mindegyike egymástól függetlenül vagy párhuzamosan is működtethetők, lehetővé téve az autó első, hátsó és négykerék-meghajtással történő futtatását is. 

Ford Mustang Mach-E 1400 a versenypályán!

Rushbrook szerint a  Mach-E 1400-at egyszeri bemutatónak szánták és egyáltalán nem tervezik a kiadását az elektromos autók piacára. Reményeink szerint talán valódi versenyeken is láthatjuk majd egyszer valamelyik versenypályán.

Forrás: roadandtrack.com

Minden vélemény számít:

Itt az olasz Maffia igaz történetének új filmelőzetese – ‘The Traitor’ (Az első áruló)

10 kihagyhatatlan HBO sorozat, amit mindenképp érdemes megnézned!