in

A drámai szombat után Thierry Neuville a törökországi rally élén!

©FIA World Rally Championship

Thierry Neuville a szombati Török Rally fárasztó körülményei között sikeresen igyekezett, hogy jelentős előnyt szerezzen egy lenyűgöző és felkapott szakaszon.

A hat sebességpróbából hármat megnyerve a Hyundai i20-as 33,2 másodperces előnnyel zárta az FIA rali-világbajnokság ezen ötödik fordulójának utolsó előtti napját.

A sziklás hegyi utak és a magas hőmérséklet súlyos károkat okozott a bajnokság vezetőjének, Sébastien Ogier-nek, Ott Tänaknak a világbajnoknak és a címvédő Elfyn Evans-nak, akik a WRC szezonjának legnehezebb körülményei között végigszenvedték a napot.

Végül a pénteki listavezető Sébastien Loeb, aki a másik i20-ban versenyez, és a másik francia Ogierrel holtversenyben értek be.

Ogier és Neuville időt cseréltek a három reggeli etap során, az előbbi pilóta végül 1,6 másodperces előnyre tett szert a Toyota Yaris-jával.

Neuville nem volt elégedett autója egyensúlyával, de a beállítási változtatások javították az önbizalmát. 

Két délutáni szakaszgyőzelem a reggeli siker növelése érdekében előtérbe helyezte őt, mivel Ogier egy defekttel és hidraulikai problémával a negyedik helyre esett.

“A délután sokkal jobb volt, mint a reggeli etapok” – mondta Neuville. „Dolgoztunk a az autón és a durva szakaszokban jobban vezethető volt. Vasárnap van a rally legdurvább szakasza, el kell kerülnünk az autó defektjeit és sérüléseit, de mégis gyorsan kell vezetnünk. ”

Tänak reményei a cím megvédésére hatalmas pofont szenvedtek el, amikor a kormányzási probléma miatt az i20 elpattant az úttól a napi nyitó teszten és kiesett.

A vasárnapi finálé izgalmakat ígér a WRC fordulójának leghosszabb zárónapjával. A rally leghosszabb és legnehezebb szakaszán 88,86 km-t tesznek meg a csapatok. 

Forrás: wrc.com

Minden vélemény számít:

The Wolf of Snow Hollow hivatalos filmelőzetesében Robert Forster üldözi a “vérfarkast”!

A McLaren öt brutál jó Senna GTR LM-t készített az 1995-ös Le Mans-i győzelem emlékére!