in

70 évvel ezelőtt történt: az 1950-es évek legismertebb és legjobb autói

Csatlakozz hozzánk egy virtuális utazás erejéig az autóipar történelemkönyvébe, miközben áttekintjük azokat a kulcsfontosságú járműveket, amelyeket elsőként mutattak be 70 évvel ezelőtt.

1950-ben az autóipar a háború utáni homályból kezdett kiemelkedni, merészebb tervezésű járművekkel és megannyi új modellel. Ez egyúttal a gyors műszaki fejlődés időszakát is jelentette minden ágazatban.

Azonban a mai szemmel nézve igencsak elavultnak tűnhetnek egyes típusok, de mindenképp akad köztük olyan, amely a mai napig lélegzetelállító hatással van az autó rajongókra. Lássuk, melyek az 1950-es évek 5 legjelentősebb autója.

Az 1950-es évek legjobb 5 autója

1. Alfa Romeo 1900

Az Alfa Romeo a háború utáni iparilag ködös időszak fellendülését remélte, amikor az 1900-as két- és négyajtós változatát is piacra dobta. Az akkori modern stílusú Alfa Romeo első olyan autója volt, amely teljes mértékben a gyártósoron épült.

Az 1900-as modell mérföldkőnek bizonyult az Alfa Romeo számára, mivel elmozdult a különálló alváz használatától, az egységes szerkezet kialakítása felé. Ez a lépés megmutatta akkoriban, hogy milyen fejlett volt ez az autó az adott időszakban. 

Az 1884cc-es motor az 1900-as nevét is adta 160 km/h-ra volt tehető a végsebessége, míg a 2,0 literes motorok 115 lóerősek és 180 km/h végsebességgel birtak.

2. Ferrari 195

A Ferrari 195-ös modellje a nevét a V12-es motorjának köbcenti kapacitása alapján szerezte meg. Minden henger egyenként 195cc volt, amely a 166-osok kibővített változata volt. 

A Ferrari a felhasználástól függően különféle rendelhetőségi lehetőségeket kínált a vásárlóknak annakidején a modell motorja kapcsán. Választásuk szerint 130, 160 és 180 lóerős verzióval rendelkezhettek az új járművek. A 180 lóerős változat, a versenyekre szánt Sport modellhez készült és hármas porlasztót használt.

3. Renault Colorale

A szinte karikatúra jellegű Renault Colorale a háború utáni marketing terméke volt az autó gyártó cégnek, amelyet a nagyon sikeres 4CV-ből alakítottak át. 

A név a coloniale (gyarmati) és a rurale (vidéki) összeillesztéséből származik. A robusztus testalkatú motorháztető alatt egy ugyancsak robusztus 2,4 literes motor nagyfokú megbízhatóságot nyújtott, de sajnos a teljesítmény szempontjából viszonylag kevés volt. 

Egy 1953-as új 2,0 literes motor valamelyest megoldotta a helyzetet, de kis idővel később a Renault számára egyértelművé vált, hogy a francia közönség jogosan döntött a Peugeot 203-as vásárlása mellett. A hét éves gyártás alatt csak 43 000 Colorale modellt sikerült eladnia a Renaultnak.

4. Volkswagen Type 2 mikrobusz

Ahogy a neve is mondja, ez volt a Volkswagen második modellje a Bogárhátú megjelenése után. A kisebb autó motorjának és alvázának felhasználásával készítették el a mikrobuszt. Az alacsonyabb sebességfokozat elősegítette az eredeti 1131 cm3-es motort a szállítási igények kielégítésében.

A széles körben ismert Type 2 mikrobusz vagy a Kombi, a tágas rakodóhelynek és a könnyű mechanikus munkának köszönhetően hamarosan láthatóvá vált a világ minden útján. A termelés 2002-ig tartott és ahogy azt az előző cikkünkben megírtuk 2022-től ismét gyártásra kerül a Volkswagen Type 2 mikrobusz elektromos változata.

5. Volvo PV831

A szokásos modellek mellett a Volvo a PV831-et kínálta célzottan taxiként a svéd piac számára. A PV831 a korábbi modellekben használt 3,6 literes 90 lóerős ED motor fejlesztésével jött létre. 

A PV831 karcsúbb stílusú volt, mint a korábbi PV800 modellek és a PV444-hez hasonló hűtőráccsal és motorháztetővel volt felszerelve. 1953-ban az első felfüggesztést választották a kényelem és a kezelhetőség javítása érdekében, ennek ellenére a PV831 nem tudta lerázni a svéd “Sugga” becenévét, ami Kocát (anyadisznót) jelent.

autocar.co.uk

Minden vélemény számít:

Az új elektromos Volkswagen Mikrobuszokat 2022-től gyártják a Németek!

Vajon milyen érzés lehet katapultálni egy katonai repülőgépből?