40 blogbejegyzés ötlet a minőségi üzleti blogoláshoz!

Ha üzleti blogot vezetsz, bizonyára tisztában vagy a publikáció rendszerességének, következetességének fontosságával. A blog nemcsak vállalkozásod népszerűsítésének, de a tartalommarketingnek is kitűnő eszköze. A friss, releváns és érdekes tartalom növeli a látogatói elköteleződést, és gyarapítja a jövőbeli vásárlások számát.

Ám még a legkiválóbb írókkal is előfordul néha, hogy nem jön az ötlet, a kurzor villog a képernyőn, a sorok meg csak nem akarnak megindulni. Egy szó, mint száz, a rendszeres tartalomírás gyakran embert próbáló feladat, főleg az olvasói elvárások és a keresőoptimalizálási prioritások tükrében.

40 ötlet, ami segít átlendülni az alkotói válság időszakán

Az alábbiakban következzen 40 olyan ötlet, ami segít átlendülni az alkotói válság időszakán, és informatív, izgalmas tartalmat biztosít az olvasóidnak.

1; Oszd meg az ügyfeleiddel egy terméked, szolgáltatásod sikertörténetét. Írd le a kezdeti nehézségeket, majd számolj be róla, hogy mi hozta meg az áttörést.

2; Készíts egy listát a szakterületeden előforduló hasznos eszközökről, alkalmazásokról, szoftverekről. Ha például lakásfelújítással foglalkozol, gyűjtsd össze a 10 legfontosabb szerszámot, ami elengedhetetlen egy háztartásban.

3; Válaszolj nyilvánosan egy bejegyzés keretében a leggyakrabban felmerülő kérdésekre, amiket a vállalkozásod kap. Ezt továbbgondolva indíthatsz egy rendszeresen frissülő Gyakran Ismételt Kérdések rovatot is a blogodon belül.

4; Indíts folyamatosan jelentkező videós szemináriumot, ami praktikus tanácsokkal, fogásokkal segíti a követőidet. Maradva a lakásfelújítós példánál: mutasd be, hogyan kell csaptelepet cserélni, tapétázni, mázolni.

5; Számolj be róla, hogy mi késztetett az alkalmazotti életből a vállalkozói létre történő átnyergelésre. Vezesd le a nehézségeket, illetve azokat az előnyöket, amiket a saját lábra állással kaptál.

6; Tegyél elérhetővé ingyenesen felhasználható tartalmat. Ez lehet bármi, elektronikus üdvözlőlap, e-könyv, tanulmány. A fontos az, hogy grátisz bocsásd az olvasóid rendelkezésére.

7; Válaszd ki a kedvenc terméked, és mutasd be részletese. Mi vezetett el a forgalmazáshoz, kik preferálják leginkább, milyen pluszt ad a megrendelő hétköznapjaihoz.

8; Mutasd be a leghűségesebb ügyfeleidet, közösségi oldal rajongóidat. (A publikáció előtt természetesen egyeztess velük, hogy felhasználhatod-e nyilvánosan a nevüket, esetleg profilképüket.)

9; Meséld el egy napodat részletesen, mutasd be lépésről lépésre a munkádat. Az olvasók imádnak betekinteni a színfalak mögé.

10; Mutasd be az egyik hűséges, elhivatott alkalmazottadat, aki sokat tett a vállalkozás érdekében. (Itt is érvényes, hogy a publikáció előtt egyeztess vele az esetleges személyiségi jogviták elkerülése érdekében.)

11; Írj egy régi, elkötelezett ügyfeledről, aki visszatérő vásárlója, megrendelője a vállalkozásodnak. (Ugye mondanom sem kell, hogy az előzetes engedélykérés ebben az esetben is áll.)

12; Készíts egy bejegyzést az iparágadban, szakterületeden előforduló legnagyobb hibákról, tévedésekről.

13; Ossz meg egy olyan személyes, munkádhoz kapcsolódó történetet, ami inspirálóan hat az olvasóidra.

14; Készíts egy fotókkal tarkított bejegyzést, amely az irodád, üzleted hétköznapjait, vicces jeleneteit mutatja be.

15; Mesélj a vállalkozásod jövőbeli terveiről. Mit szeretnél elérni egy hónap, egy év, 10 év múlva? Mik a vízióid a cégeddel kapcsolatban?

16; Számolj be az eddigi legsikeresebb tartalmaidról. Gyűjtsd egy csokorba ezeket, és oszd meg újra a követőiddel.

17; Hozz össze egy posztot az ügyfeleid értékeléseiből, kedves szavaiból, vállalkozásodat ért dicséreteiből.

18; Írj le egy olyan szakmai eseményt, szemináriumot, amin részt vettél. Ha nem jársz ilyen eseményekre, akkor számolj be egy olyan – szakterületedre nézve releváns – videóról, amit legutóbb megtekintettél.

19; Gyűjtsd egy csokorba azokat az idézeteket, mondásokat, amik inspirálóan hatottak rád a vállalkozásod elindításakor. (Vagy akár a mai napig megérintenek.)

20; Készíts interjút a szakterületed nagyágyújával. Esetleg kérd meg előtte az olvasóidat, hogy küldjék el előzetes kérdéseiket.

21; Dobj össze egy bejegyzést a legnépszerűbb, legviccesebb, legtanulságosabb követői hozzászólásokból.

22; Írj egy játékos, gondolkodásra sarkalló posztot, aminek nyertesét csekély ajándékkal jutalmazod meg a végén.

23; Állíts össze egy elemzést arról, hogy te mit csinálsz másként, mint a konkurenciád. Vigyázz, ne légy sértő, lealacsonyító. Maradj tényszerű!

24; Írj elemzést egy olyan témáról, amelyről az olvasóid sokat érdeklődnek, napi-heti szintű megkeresést kapsz vele kapcsolatban.

25; Huszárvágásként írj valami olyan ügyről, ami semmiképpen nem kapcsolódik a vállalkozásodhoz. A követőid ezáltal más oldaladat is megismerhetik.

26; Mutasd be a közösségi profiljaidat, számolj be a rajongóid szokásairól, életeseményeiről, koráról, neméről, stb.

27; Kérd ki az olvasóid véleményét egy aktuális esemény kapcsán. Sarkalld őket a bejegyzés alatti hozzászólásra.

28; Készíts egy előtte-utána posztot. Ez lehet az irodád átalakításának, weboldalad fejlesztésének, logód ráncfelvarrásának folyamata.

29; Kérdezd meg a követőidet, hogy milyen jellegű írásokat olvasnának szívesen a blogon. Ezt követően hozz létre egy annak megfelelő bejegyzést.

30; Vállalkozóként oszd meg a tapasztalataidat. Beszélj akár az adókról, akár a beszállítóidról vagy az üzletfeleidről.

31; Mesélj a vállalkozás előtti életedről. Számolj be róla, mivel foglalkoztál, hogy teltek a napjaid akkoriban.

32; Írd le egy karitatív, jótékony cselekedetedet, és bíztasd arra az olvasóidat, hogy legyenek ők is aktívak a társadalmi felelősségvállalás terén.

33; Készíts egy listát azokról a könyvekről, amiket elolvastál a szakmai utad során. Mely szerzők voltak rád a legnagyobb hatással az üzleti életben?

34; Állj egy nemes ügy mögé, és számolj be az eddig tett erőfeszítéseidről annak előmozdítása érdekében.

35; Hozz létre egy bejegyzést, amely a vállalkozásod történetét vázolja fel a fontosabb mérföldkövek kiemelésével. Beszélj azokról a jelentős emberekről, akik jelen voltak-vannak a cég meghatározó pillanataiban.

36; Írd le a folyamatot, mennyi minden szükséges ahhoz, hogy a kiszemelt termék a megrendelő kezébe kerüljön.

37; Készíts egy infógrafikával szemléltetett bejegyzést a szakterületeden leggyakrabban szóba hozott témakörökről.

38; Kérd meg az olvasóidat, hogy írjanak vendég bejegyzést a blogodba. Ez lehet személyes, de lehet szakmai hangvételű is, minden a követőid vérmérsékletétől függ.

39; Hozz létre csoportos beszélgetést a követőiddel a közösségi oldaladon, majd számolj be a tapasztalataidról. Írd le a pozitívumokat és a nem tetsző momentumokat is.

40; Kérdezd meg az ügyfeleidet, ők hogyan tennék még jobbá a termékedet, szolgáltatásodat. Gyűjtsd össze a javaslatokat, tanácsokat, vedd fontolóra azokat, majd a konzekvenciákat levonva hozz létre egy bejegyzést. Ez akár egy önvizsgálat is lehet, mely az ügyfelek visszajelzésén, azok szem előtt tartásán alapul.

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?