3 lenyűgöző étterem marketing példa étteremvezetők számára!

Tanulj mások példájából – hányszor hallottuk ezt a mára már szinte klisészerűvé vált mondást életünk során, ám sajnos leginkább negatív kontextusokban, mintegy elrettentő példaként. Most azonban megfordulhat a kocka, hiszen a példa lehet követendő, motiváló is, főként egy étterem felfuttatása marketing ügyben.

Most megragadhatod az alkalmat, hogy tanulj a vendéglátó mesterek étterem marketingjéből, hogy majd te is példakép lehess az eljövendő vendéglátók szemében sikeres, elismert, megbecsült éttermeddel.

Hatékony étterem marketing a közösségi médián keresztül

A közösségi média platformok napjainkra már szinte az élet szerves részévé váltak, ahol az emberek ismerkednek, kapcsolatokat ápolnak, megosztják egymással tapasztalataikat. Nos, a közösségi média az éttermek vezetői számára is aktív elemmé léphet elő.

Miért ne lehetnél te magad is, vendéglővezetőként, része ennek a nyüzsgő, életteli szférának, hiszen a (potenciális) vendégeid az interneten érdeklődnek és osztják meg tapasztalataikat egymással egy-egy étterem kapcsán (a te éttermed kapcsán is… bizony!)

Most eldöntheted, hogy tovább bővíted azon vendéglő-üzemeltetők sorát, akik a közösségi médiát egy újabb tehernek tekintik a kilométeres teendők lajstromán, avagy kulcsponti, elengedhetetlen és pozitív opciónak minősíted mindezt.

Az alábbiakban néhány étterem marketing ízelítőt, inspirációt kínálunk számodra az éttermek közösségi média marketingjéből:

Sweetgreen: az összhang mestere

Amit a Sweetgreen közösségi média marketingje kapcsán elsajátíthatsz, az az, hogy:

  • egy olyan ikonikus éttermi márkát épített ki magának, amely a friss és fenntartható élelmiszer ideológia alapjaira épített fel
  • nagy hangsúlyt fektetnek az összhangra, ami harmóniát és esztétikumot sugároz (függetlenül attól, hogy mobilapplikáción vagy a közösségi médiában követik őket)
  • a Sweetgreen (vagyis helyesen: sweetgreen) minden felületen konzisztens módon kisbetűket használ (közösségi médiában, logón, alkalmazásokon, weboldalukon) – ez rendkívül attraktív megoldásnak minősül
  • marketing-anyagukból soha nem hagyják ki a vibráló ételfotókat
  • a Sweetgreen márka még abban az esetben is felismerhető (köszönhetően az egyedi kivitelezésnek), ha logójuk éppenséggel nem szerepel a képernyőn
  • nagy a valószínűsége annak, hogy a Sweetgreen egy jól átgondolt közösségi média stratégiát gondolt ki, amelynek kivitelezéséhez egy tapasztalt ügynökséget is felkért
  • ugyanakkor itt a hangsúly nem is annyira a feladattal megbízott profi ügynökségen van, hiszen a következetes, konzisztens üzenetek és megnyerő fotók elkészítése szakmai segítség nélkül is kivitelezhető
  • egy jó vendéglő marketing többet nyújt vendégei számára magából: kapcsolatot teremt és tart fenn a vendégekkel, kommunikál velük
  • a közösségi média marketing segítségével ösztönözheted vendégeid élményét, növelheted a márkahűséget, az elkötelezettséget, szilárdabbá teheted a lojalitásukat.

Paris Creperie: a kapcsolatépítés mestere

  • a Paris Creperie nagyszerű példája a közösségi média menedzsmentnek
  • fáradhatatlanul figyelemmel kíséri a Yelp business oldalait
  • nagy tapasztalattal rendelkezik mind a negatív, mind a pozitív vélemények terén
  • és hogy miben rejlik igazán az ereje: a kommunikációban (!)
  • akár elmarasztaló, akár felvillanyozó visszajelzésekkel találja magát szembe a Paris Creperie csapata stabil pozitivitással, barátságos attitűddel viszonyul vendégeihez
  • nem ódzkodnak a hibáikról beszélni, nem tekintik ezt apokaliptikus történésnek
  • ezeket a véleményeket beépítik üzleti tevékenységükbe, levonják a tanulságokat
  • külön figyelmet szentelnek az elégedetlen ügyfelekre is, akik véleményezik éttermüket.

Dakzen: a vendégélmény-megosztás mestere

  • a Dakzen meglátta a vendégek Dakzen-ételfotóiban rejlő online marketing lehetőséget
  • megosztja a vendégek étteremben, avagy ételeikkel kapcsolatos fotóit, ezzel is növelve az elkötelezettséget, a márkahűséget és a vendégek élményeit
  • hogyan működik mindez? Ha az étteremlátogatók használják a #Dakzen hashtagot lehetőség nyílik arra, hogy a márkák megjelenjenek a közösségi média platformjain
  • ugyanez véghezvihető a #MyPieology hashtag használatával egyaránt)
  • mindkét fent említett vendéglő folyamatosan megosztja vendégei fényképeit az összes közösségi média csatornáján
  • az éttermek elérik azt, hogy a vendégeket aktív és értékes „márkanagykövetekké” formálják azáltal, hogy bemutatják fotóikat és elmondják véleményüket online
  • amellett, hogy a vendégek aktív követei a márkának az online felületeken, még jók is szórakoznak tapasztalataik megosztásával.

 

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?