2 innovatív funkcióval érkezik az új Toyota 2020-ban!

Még mielőtt azt gondolnánk, hogy a Toyota mérnökei feltalálták a meleg vizet, érdemes leszögezni, hogy mindkét fejlesztés évek óta megtalálható a piacon. Az autógyártó szakemberei mindössze tökélyre fejlesztettek két kényelmi funkciót. Miről van szó?

A Toyota Motor Észak-Amerika nemrégiben Texasban jelentette be, hogy elkötelezettek a fejlesztések terén, ezért hamarosan két funkciófrissítést is végrehajtanak. Ezek az automatikus motorleállás, illetve az automatikus parkolás fejlesztések lesznek.

Az automatikus motorleállás

Az új személyautóknál már évek óta megtalálható az a funkció, mely egy előre meghatározott időtartam után (például piros lámpánál) kikapcsolja, majd újraindítja a motort. Kétségtelen tény, hogy számos sofőr számára borzasztó idegesítő ez az opció, és legtöbbjük ki is iktatja ezt a lehetőséget. Habár a gyártók esküsznek rá, hogy a folyamatos újraindítás nem tesz kárt a motorban, tapasztalt vezetők úgy gondolják, hogy ennek ellenére indokolatlan terhelés éri az önindítót, aminek élettartama ezáltal lecsökken.

Miért erőltetik a gyártók mégis a start-stop rendszert, ha ekkora az ellenkezés vele szemben? Nos, a helyzet az, hogy a rendszer nem az autógyártók fejéből pattant ki. A globális környezetvédelmi intézkedések kapcsán a nemzetközi szabályzók igen szigorú előírásokkal rendelkeznek, így a gépjárművek károsanyag-kibocsátását évről-évre igyekeznek csökkenteni.

A gépjárműgyártóknak tehát meg kell felelniük a jogszabályoknak, különben autóik le sem gördülhetnek a futószalagról. Ezek az intézkedések egyrészt üdvözlendők, hiszen környezetünk védelme igenis fontos (sőt egyre fontosabb) terület. Másrészt néhány békát – mint például a start-stop rendszert – le kell nyelnünk ennek kapcsán.

Ugyanakkor az automatikus motorleállás funkció ma még könnyűszerrel kikapcsolható. Ha a sofőr úgy dönt, nincs szüksége rá, akkor nem használja. Rossz hír, hogy szakértők szerint a jövőben ez nem lesz választható opció: minden autó motorja le fog állni egy meghatározott idő után, majd gázadásra újraindul.

A gyártók természetesen abba az irányba indultak el fejlesztéseikkel, hogy a kocsiban ülők a motorleállásból szinte semmit ne vegyenek észre. A közelmúltban bejelentettek szerint a Toyotának ezt sikerül is teljesítenie a következő szériájában.

Az automatikus parkolás

Szintén nem egy vadonatúj technológiáról van szó. Habár az automatikus parkolási rendszerek fejlesztései jó irányba tartanak, kár lenne tagadni, hogy van még hova fejlődni ezen a téren. Jelenleg a parkoló automata (talán szerencsésebb parkolási asszisztensnek, parkolási segédnek hívni, hiszen sok esetben kéri a computer a sofőr közreműködését) gyerekcipőben jár.

Be kell kapcsolnunk a rendszert, ki kell választani, hogy merőleges vagy párhuzamos parkolást szeretnénk-e elvégeztetni, hátramenetbe kell tennünk az autót (korrigálásnál egyes sebességet is szükséges kapcsolnunk), fékeznünk kell.

Félreértés ne essék, a parkolási asszisztensek így is rengeteg terhet levesznek a vezetők válláról. Nem beszélve arról, hogy a technika folyamatosan változik, évről-évre kevesebb mozdulatot kell végezniük a sofőröknek a tökéletes parkolás érdekében.

A Toyota egyelőre nem verte nagydobra az automatikus parkolás terén tervezett újításait, így még találgatni sem tudunk ennek kapcsán. Szűkszavúan annyit árultak el, hogy a 2020-as modellek érzékelni fogják, hogy a sofőr az autóban tartózkodik-e. Amennyiben nem, úgy az automatika behúzza helyette a kéziféket parkolás után.

 

Minden vélemény számít:

A szerkesztő ajánlata:

Vélemény, hozzászólás?