in

10 ok, amiből tudni fogod, hogy vállalkozásodnak szüksége van a tartalommarketingre!

Természetes, hogy vállalkozóként a leghatékonyabb üzleti tevékenységre törekszel. Tedd is ezt! E célkitűzésed folyamatos fenntartása érdekében szögezz le magadnak egy hatékony marketingtervet és arra törekedj, hogy be is tartsd e lépéseket (természetesen némi rugalmasság nemhogy belefér a programba, de erősen javasolt is!).

Üzletember vagy, ezért nem maradhatsz le a modern, releváns, fontos, produktív és effektív hirdetési felületek kínálta lehetőségekről.

Alább megtudhatod, hogy miért kulcsfontosságú aktívan részt venned a marketing e jelentős szférájában és összpontosítanod a szövegírásra, a tartalommarketingre.

De mi is az a tartalommarketing?

Ha megkérsz tíz marketingszakembert arra, hogy határozza meg: mi is pontosan a tartalommarketing: eredményül egy tíz egymástól eltérő tartalommarketing-definíciót fogsz kapni, ám ez nem annak a jele, hogy fogalmuk sincs róla, hogy miről is beszélnek, ellenkezőleg, inkább arról van szó, hogy egyedi meghatározásokat tudnak felmutatni, ám mindahányan ugyanarra az alapkoncepcióra utalnak.

Dióhéjban így fogalmazhatjuk meg a tartalommarketing fogalmát: egy olyan marketingstratégia, amelynek keretében a célközönség számára készíthetsz, tehetsz közzé és terjeszthetsz releváns tartalmakat forgalomgenerálás, ügyfélkör-létrehozás és annak megtartása céljából.

Ez a tevékenység főként online törekvésekre épül (lásd: közösségi média, blogok, videók, e-book, letölthető és interaktív eszközök, amelyek igénybevételével megoszthatod, terjesztheted a márkád és az ettől elválaszthatatlanul egybefonódott szakértelmed egyaránt az ideális vevőid körében).

Szereted a példákat? Itt van egy tartalommarketingre…

Tegyük fel, hogy Te most egy személyi edző vagy, akinek igen jól ment kliensszempontú sora az elmúlt időkben. Azon töprengsz, hogy jó lenne növelni az ügyfélkörödet, ennek megvalósítása érdekében pedig elindítasz egy blogot. Ezt a szakmai blogot heti 2-3 alkalommal rendszeresen „eteted”, azaz feltöltöd tartalommal, és a közzétett szövegeidben beszélsz: súlytartásról, evésről, mozgásról, egészségről és más kapcsolódó tartalmakról, amelyeket (2-3) kulcsszóra optimalizáltan jelenítesz meg.

Kis idő elteltével már a keresési listákon is megjelennek, és a tavasz beköszöntével (bikiniszezonra készülő „riadó” időszakában) egyre többen látogatják meg az oldalad. Visszatérő olvasóid lesznek a blogodra, akik hetente olvassák a frissen feltett cikkjeidet, meggyőződnek szakértelmedről és hűséges követőiddé válnak. Néhányan egy idő után úgy dönthetnek, hogy feliratkoznak a hírleveledre, ingyenes konzultációt kérnek tőled, majd bérletet váltanak az edzési programodra.

A fent ecsetelt példa egy kis gyakorlati tartalommarketing-útmutató, amely szinte bármely üzleti ág tevékenységi keretében ugyanolyan sikerrel használható.

Még mindig nem győztünk meg?

Akkor figyelj!

Íme az a 10 ok, amiért halaszthatatlanul beindítod tartalommarketing-stratégiádat

1. Látogatói bizalomépítő „hadjárat”

Amint azt a fentiekben is olvashattad: te, mint példabeli személyi edző, a szakértelmedet tartalomfeltöltésekben osztottad meg, ezért bővült a követőid köre, a bizalmukkal együtt, hiszen a gyakran frissülő tartalmakkal meggyőzted őket, a célközönséged ennek hatására örömmel követte a blogod.

Az emberek nagyobb bizalommal vannak a szakértők irányában, ezért nagy eséllyel megkeresik a kompetens szakembereket problémáik orvoslása céljából.

2. Márkatudatosság megteremtése

Légy őszinte magaddal, magadhoz: a legtöbb ember nem tudja, hogy pontosan milyen tevékenységet is folytatsz valójában. Ezen itt az ideje változtatni! Amennyiben megfelelően végzed a tartalommarketinget: jelentősen megnövelheted webhelyed forgalmát , több bejövő linket és minőségi forgalmat kaphatsz az oldaladra.

A tartalomstratégia abban is segédkezet nyújt, hogy újra és újra bebizonyíthasd szakmai rátermettséged a közönségednek, akiket újra és újra meggyőzöd szakértelmedről, megszilárdítva ezzel lojalitásukat.

Tipp: Készíthetsz (vagy készíttethetsz) heti rendszerességgel rövid videóanyagokat is tevékenységedről, mintegy kedvcsináló gyanánt. Ezzel még több forgalmat generálhatsz webhelyedre, ugyanakkor edzőtermi ügyfeleket egyaránt (a személyi edző példa fonalán tovább haladva).

3. A tartalom vesszőparipája az organikus keresésnek

Keresőoptimalizálás: midőn megnyitod a böngészőt és bepötyögsz egy kulcsszót vagy egy kifejezést a Google-ba, a keresőmotor keményen dolgozik, hogy a keresési lekérdezéssel kapcsolatos legrelevánsabb, legmegfelelőbb információkat hozza eredményül.

Amennyiben nem sajnáltad a fáradságot és nem spammy-tartalmakat hoztál létre, hanem igazán hasznos információkkal, tudnivalókkal, szakmai tájékoztatásokkal töltötted fel a blogodat, akkor ezt a keresőmotor értékelni fogja és a keresési rangsorban kimagasló helyre sorolja az általad feltöltött tartalmat.

Azzal neked nem is igazán kell törődnöd, hogy a keresési-algoritmusok folyamatosan változnak, inkább arra kell törekedned, hogy folyamatosan naprakész, friss tartalmakkal állj célközönséged rendelkezésére: tájékoztató jellegű (problémamegoldás, kérdések megválaszolása), releváns (lényeges, hasznos, figyelemre méltó) szövegírás, amelynek köszönhetően rangosabb, előkelőbb helyre sorolja a keresőmotor a webhelyed.

4. Lead-generálás a vállalkozásodhoz

A lead-generálás (követők-„termelése”, kiépítése) olyannyira fontos, hogy méltán szerepel a number one helyen. Azt magad is tudhatod, hogy bizalmat és tudatosságot (a követőidét, a potenciális ügyfeleidét, vásárlóidét) ugye nem tudod beütemezni… ez egy hosszú távra tervezett kapcsolatépítés és annak fenntartásának stratégiája, amelybe megéri időt invesztálnod.

A tartalommarketing az a módszer, amely lehetővé teszi az olvasók számára, hogy rálelhessenek a legérdekesebb, legértékesebb és leghasznosabb tartalmakra, majd az oldalak „közvetítőinek” vásárlóivá váljanak. Az eladásaidhoz azonban először vásárlókört kell kiépítened, hogy az értékesítés megvalósulhasson.

Tipp: használj prémium tartalmakat is a webhelyeden (például: e-book).

5. Vonzd be az ideális vásárlóidat!

Az eszményi vásárlók bevonzása nagyszerű mozzanata a marketingtevékenységednek, azonban ebben az üzleti „hadműveletben” számos „negatív” lead is óhatatlanul bekerül a képbe (a negatív jelző esetükben azért jelent meg, mert belőlük nagy valószínűséggel sohasem válik vásárló).

Éppen itt lép képbe a tartalommarketing mint hős, olyanképpen tartja távol a nem-vásárlókat (akcióra, prémiumra, ingyenesen letölthető dokumentumokra vadászókat) a webhelyedtől, hogy olyan olvasókat céloz meg értékes tartalmaival, akik érintve vannak ebben a témában, ezen a területen, ezért kattintanak az oldalra… információért, tudásért egy-egy termékkel, szolgáltatással kapcsolatos tájékozódásuk online „körútján”.

A tartalommarketing csak a szakvéleményedre kíváncsi olvasókat vonzza be az oldaladra, hogy később vásárlóvá lépjenek elő. Az igazán „megragadott” és tartalmaddal „elbűvölt”, meggyőzött olvasóid tesznek további lépéseket (feliratkoznak a hírleveledre, regisztrálnak, elolvassák esettanulmányaidat, e-bookjaidat, megnézik a videókat az oldaladon, kitöltenek egy űrlapot, megadják személyes adataikat stb.). Ők az értékes követők, akikért érdemes erőfeszítéseket tenned. Ez az inbound marketing-stratégiája.

6. Konvertálj több látogatót a lead-nurturing módszerével

Most pedig bemutatjuk (tádám) a Vásárló weboldal-utazása című karcolatot… ez a Buyer’s Journey:

A vásárlód útja három jellemző etapból áll, éspedig:

  1. tudatosság
  2. megfontolás
  3. döntés.

Egy újabb (edukációs jellegű) szerepjáték fog következni. Készen állsz?

Most képzeld azt, hogy egy adózási ügyvédi iroda vezetője vagy, és elindulsz egy új lead-ed (akit most nevezzük a példa kedvéért: Gábornak) vásárlói utazásán.

Hogyan vezesd az új lead-ed a tartalommarketing-stratégia lépéseinek betartásával? Valahogy így:

  • a tudatosság vásárlóúti szakaszában Gábor szembesült egy égető problémával
  • adózási problémába keveredett, ezért az első gondolata: megoldást keres a problémájára, szétnéz a Google böngészőjében és rákeres „az adósságcsökkentés módjaira”
  • a keresési eredmények a weboldaladra vezetik őt, ahol szembe találja magát azzal a blogbejegyzéseddel, hogy: „5 legjobb módja az adósságcsökkentésnek”
  • Gábor nagyszerűnek titulálja az olvasottakat, ezért elkezd bizalmat táplálni az oldal szakértelmével szemben
  • elmegy a céloldalra, hogy még több információra tegye szert és elolvassa: „az adósságcsökkentés további 7 módját”
  • Gábor eljutott a mérlegelési szakaszba
  • ezen a ponton megnéz néhány kapcsolódó videóanyagot, amelyek részletezik az adósságcsökkentési lehetőségeket
  • elolvas egy esettanulmányt: „hogyan fizette vissza X az adósságát félidő alatt?”
  • belép a döntési szakaszba
  • Gábor úgy érzi, hogy ideje segítséget kérnie tőled mint szakértőtől
  • a tartalmaid minősége, szakértelmed segítette őt e döntés meghozatalában.

Gratulálunk az új ügyfeledhez!

7. Látogatóid megosztják a tartalmaidat a közösségi hálón

Szakértő vagy azon a területen, amelyet képviselsz, ami eleve magában hordozza azt a koncepciót, hogy jobban értesz a dologhoz, mint mások. Amennyiben sikerül egyedülálló módon megoldást kínálnod a célközönséged problémáira, nagy a valószínűsége annak, hogy olvasóid szívesen és örömmel megosztják ismerőseikkel az oldaladon olvasott értékes tartalmakat.

A közösségi média gyorsan kapcsolatot tud teremteni a keresőmotorokkal, ami a lehető legjobb mód arra nézve, hogy a tartalmad elérje áhított közönséged, potenciális vásárlóid körét.

Célszerű arra törekednek, hogy a tartalom, amelyet közzéteszel, értékes, releváns, hasznos és érdekes legyen, amely mágnesként fogja vonzani a megosztásokat, terjesztve ismertséged.

A digitális tartalomlehetőségek világában olyan módon és mértékben szerezhetsz magadnak látogatókat (akikből később nagy eséllyel vásárlók lesznek), mint eddig még soha… ne habozz hát élni ezzel a lehetőséggel!

8. Adj okot az olvasóidnak, hogy visszatérjenek az oldaladra

Amennyiben teljesítetted a szakértői státuszodban történő értékes tartalommegosztás követeléseit, tartalmaidat folyamatosan frissíted, olvasóidat ellátod hasznos információkkal terméked, szolgáltatásod kapcsán, már megtetted az egyik alapvető lépést a követőid hűségének elnyerése felé.

Megbízható „erőforrássá” válik a webhelyed, amelyet ismernek, szakértelmednek megbíznak, ezért gyakran visszalátogatnak az oldaladra.

9. Építsd ki a márkajogkörödet (tekintély és autoritás)

Amennyiben elértél ebbe a marketingszakaszba, már nyilvánvaló hogy érdemes vagy, szakmádban tekintély, jobban csinálod a dolgod és jobban értesz ehhez, mint mások.

Célközönséged megkapja a legrelevánsabb válaszokat kérdéseire tőled, az oldaladon tájékozódva, és meg vannak győződve arról, hogy értékes, hasznos információkhoz jutnak ekként, elsőkézből.

Erősítsd meg ügyfeleid előtt iparági szakértői státuszod további blogbejegyzésekkel, videókkal, könyvekkel és esettanulmányokkal, stb.

10. Backlinkek (visszacsatolások) létrehozása

Hozz létre szakértői tartalmakat és eredmény gyanánt más weboldalak is linkelni fogják a saját weboldalad. A kapcsolódási hely (linking site) rangjától függően: olvasóid, követőid, potenciális vásárlóid száma akár meg is kétszereződhet (sőt!). Mi több: a keresőmotorok a backlinket is határozó faktornak veszik a webhely-rangsorolásuk során.

Amennyiben a jogosultsági oldalak összekapcsolódnak a te webhelyeddel, több ember fog ellátogatni az oldaladra, megnő a követőid száma a hivatkozásoknak köszönhetően és ezzel párhuzamosan növekedik a weboldalad jogosultsági indexe egyaránt.

Forrás: marketing-szovegiro.hu

 

Minden vélemény számít:

5 film híresség, akik megfelelő időben voltak a megfelelő helyen a karrierjük kezdetén

Nehéz lesz felülmúlni a Brabham BT62 őrületes kipufogó hangját