Tippek kezdő futóknak

A futás egy rendkívül egészséges sport. Futónak számít minden olyan személy, aki hosszabb ideig tud futni, egyenletes tempóban. Legyél kezdő vagy több ideje futó amatőr, tanácsaink jól jöhetnek egy-egy edzés alkalmával.

A futás egészséges!

A futás amellett, hogy testünket erősíti, lelkünket is képes táplálni. A kocogások alkalmával nem csak testünket mozgatjuk meg, hanem lelkünk is a helyére kerül. Stresszoldó és rendkívül pozítiv hatásai vannak. Természetesen ne menjünk fejjel a falnak. Óvatosan kezdjünk futni és szerezzünk egy pár megfelelő futócipőt is. Mivel a nem megfelelő lábbeli viselése komoly sérülést okozhat. A biztonságos futás érdekében kerüljük az erre alkalmatlan cipőket. Ne sajnáljuk a pénzt egy márkásabb, megbízható lábbelire. Vásároljunk kifejezetten futásra szánt cipők.
A futócipő a legfontosabb része legyen felszerelésünknek. Megvéd a sérülésektől és megfelelő mozgáskontrolt biztosít. Emellett futáskor hordhatunk futópólót, a megszokott verejtéket magábaszívó pamut felsők helyett. A futónadrág szintén hasznos lehet, megakadályozhatja a combok kidörzsölődését futás közben. Válasszunk megfelelő zoknit is, mivel a rossz zokni bizony komolyan kidörzsölheti a lábujjunkat.
A futóórák olyan kütyük, melyek mérik az időt, köridőt, pulzust, a megtett távot és a sebességet is. Habár futó óra nélkül is lehet futni, hasznos része lehet felszerelésünknek.

Edzésterv kezdőknek

A futóedzés több szintből áll. Egy kezdő számára elég, ha 15-20 percig folyamatosan tartani tudja a tempóját. Az, hogy milyen gyorsan haladunk, kizárólag rajtunk múlik.
Első lépés a bemelegítés. Végezzünk bemelegítő gyakorlatokat. Ezt követően pedig kezdhetünk futni. Futás után jön a levezetés. A levezetés megvéd minket a futás megterhelő hatásaitól. Végezzünk nlhány percig könnyed mozgásokat. Amennyiben ezzel készek vagyunk, jöhet a folyadékpótlás és a zuhanyzás.

Leave a Reply