Könnyen felszökő kilók a téli időszakban

Kopogtat a hideg idő az ablakainkon. A téli időszakot fáradtság jellemzi. Nincs hangulatunk kimozdulni, inkább csak a kanapén elterülve várjuk a szebb időket. Ennek viszont számos hátránya van.

Miért hízunk meg télen?

A tél beköszöntével egyre kevesebb időt töltünk házon kívül. Tavasszal és nyáron, de még kora ősszel is gyakran sétálunk, kerékpározunk vagy bulizunk egy nagyot hétvégén. Ezzel olyankor biztosítjuk szervezetünk számára a rendszeres testmozgást. A hideg idő mindettől elveszi a kedvünket és csökken az aktivitásunk. Ebből pedig az következik, hogy a bevitt kalóriákat nem égetjük el és bizony felszalad néhány kiló.
Erre egészségünk megőrzése érdekében gondosan oda kell figyelnünk. Habár az evolúció is arra programozta a szervezetünket, hogy létfontosságú a plusz zsírpárna felvétele a tél közeledtével.  Manapság természetesen erre nincs szükség. Ezért kizárólag mi magunk dönthetjük el, hogy mennyire engedjük el magunkat a téli hónapokban.

Mit tehetünk a téli plusz kilók ellen?

Először is ne hagyjuk, hogy a hideg elvegye kedvünket a szórakozástól. Menjünk el barátainkkal egy nagyot sétálni, járjunk el táncolni vagy végezzünk különböző téli sportokat. Különösen a közelgő ünnepek tudnak csudát művelni a zsírpárnáinkkal. Így igyekezzünk minél egészségesebb alapanyagokból sütni és főzni. Fogyasszunk sok gyümölcsöt és zöldséget, nassolás helyett.
Fogyasszunk almát. Sok C-vitamint, D- és F-vitamint , karotint, káliumot és mangánt is tartalmaz. Igyekezzünk szép külsejű almákat vásárolni, hogy ne legyen muszáj megpucolni, mivel a héjában is rengeteg hasznos anyag van.
A gránátalma erős antioxidáns. Rendkívül jó hatással van szívünkre és érrendszerünkre. Kimagasló mennyiségben tartalmaz K- és C-vitamint, egyesek szerint rákmegelőző hatása is van. Sok rostot tartalmaz, viszont kalóriatartalma alacsony, ezért kiváló gyümölcs a téli fogyasztásra.

Leave a Reply