A masszázs gyógyító ereje

Kevés olyan ember létezik, aki ne élvezne egy igazán jó kiadós masszázst. Azonban a masszázs azon túl, hogy jól esik, ellazít és kellemes érzést kelt bennünk, rengeteg gyógyhatást is kivált úgy a szervezetre és izmokra, mint a mentális vagy lelkiállapotra.

Masszázst alkalmazhatunk megelőzési céllal, amikor tudjuk, hogy erősebb fizikai igénybevétel vár ránk vagy csak egyszerűen szeretnénk elkerülni a ízületi vagy izomproblémákat. Alkalmazhatjuk megerősítés vagy frissítés céljából, amikor például csökkenteni szeretnénk a fáradtság- vagy a stresszérzetet, esetleg fokozni szeretnénk a fizikai vagy mentális teljesítőképességet vagy meg szeretnénk szűnteni valamilyen fizikai fájdalmat. Végül pedig orvosi javaslatra is alkalmazhatjuk a masszázst számos betegség gyógyítása céljából.

Milyen hatással van a masszázs a szervezetre?

A masszázs rendkívül jó hatással van a bőrre. Hatására gyorsan kiürülnek a szervezetből és az izmokból a nem kívánt salakanyagok, ezáltal a bőr kitisztul, regenerálódik, megszabadul az elhalt hámsejtektől, feszes és egészséges lesz és még az öregedési folyamatok is lelassulnak.

Aki álmatlanságban szenved, annak is segíthet a megfelelő masszázs. Mivel nyugtató és lazító hatása van, ezért oldja a feszültséget és a stresszt, megnyugtatja az idegrendszert, lassítja a szívritmust és szabályozza a légzést. Mindennek következtében mind a szervezet, mind az elménk lelassul és felkészül a pihentető alvásra.

Az izmokra kifejtett rendkívül jótékony hatása miatt a sportolóknak különösképpen ajánlott rendszeresen masszőrhöz járni. Mivel fokozza az izmok rugalmasságát és teljesítőképességét, valamint az anyagcsere folyamatát, ezért nagyon jó hatással van a sportteljesítményre. Ezen kívül az izomlázat is gyorsan megszűnteti, mivel fájdalomcsillapító hatása is van.

Masszázs ajánlott továbbá mindenkinek, aki ülő munkát végez vagy túl sokat ül számítógép előtt. Az ilyen esetekben már megelőzés céljából ajánlott időnként masszőrhöz járni, hogy ne alakuljanak ki súlyosabb nyaki, háti vagy ízületi fájdalmak, amiket később nehezebb kikezelni.

A masszázs tehát egy olyan relaxációs tevékenység, amely rendkívül jó hatással van mentális és fizikai állapotunkra, és még a depresszió tüneteit is csökkenti. Érdemes komolyan venni gyógyító erejét és időnként akár saját magunkon is elvégezni pár masszírozó mozdulatot felfrissülés vagy kikapcsolódás céljából.

Leave a Reply